Wat is een ware christen?
PieterW
2012-11-02 10:32:13 UTC
Iemand die van zichzelf zegt dat hij een ware christen is, zoals Dolphin of
noohpyt, of iemand waarvan anderen zeggen dat het een ware christen is,
zoals de penningmeester van de vereniging voor christelijk onderwijs Iris?

http://www.nu.nl/binnenland/2948738/penningmeester-christelijke-vereniging-
steelt-28-miljoen.html

Cheers, Pieter
neorg
2012-11-02 11:12:48 UTC
Post by PieterW
[...]
Nee, dat bepaal ik, iemand is alleen een ware christen als ik dat zeg.
victor
Typhoon
2012-11-02 11:13:47 UTC
Post by neorg
Post by PieterW
[...]
Nee helemaal fout, dat blijkt uit zijn daden!

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
neorg
2012-11-02 11:32:13 UTC
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by PieterW
[...]
Uit jouw daden blijkt dat jij geen ware christen bent!
victor
Typhoon
2012-11-02 11:39:37 UTC
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by PieterW
[...]
Je kent mijn daden niet, bovendien zijn leugenaars geen christenen maar
goddelozen.

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
neorg
2012-11-02 11:46:46 UTC
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by PieterW
[...]
Je kent mijn daden niet,
Ik ken jouw daden in nl.religie.
Post by Typhoon
bovendien zijn leugenaars geen christenen maar
goddelozen.
Dat ben jij: een goddeloze leugenaar.
victor
Typhoon
2012-11-02 13:42:09 UTC
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by PieterW
[...]
Goede daden en de waarheid gesproken. De waarheid kan hard zijn en dat
is mogelijk jou probleem.
Post by neorg
Post by Typhoon
bovendien zijn leugenaars geen christenen maar
goddelozen.
Dat ben jij: een goddeloze leugenaar.
Gebleken is dat dat niet waar is.

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
evert
2012-11-02 15:02:13 UTC
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by PieterW
[...]
De gotspe van het jaar, leugenaar!!
--
<><><><><><><><><><>
<> groet, Evert <>
Fons Jansen - De lachende kerk (1962).
Typhoon
2012-11-03 08:35:16 UTC
Post by evert
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by PieterW
[...]
Van goddeloze lasteraars kun je zulke reactie verwachten, niks nieuws
onder de zon.

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
evert
2012-11-03 10:57:18 UTC
Post by Typhoon
Post by evert
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by PieterW
[...]
Lees er je eigen berichten nog maar eens zorgvuldig op terug, goddeloze
zondaar.
Ik zou maar gauw gaan biechten...
--
<><><><><><><><><><>
<> groet, Evert <>
Typhoon
2012-11-03 11:15:42 UTC
Post by evert
Post by Typhoon
Post by evert
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by PieterW
[...]
Ik ben niet RKK, maar jij kunt het misschien wel eens proberen, wie
weet helpt het om je gedrag een beetje te verbeteren.

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
evert
2012-11-03 11:33:04 UTC
Post by evert
Post by Typhoon
Post by evert
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by PieterW
[...]
Welk gedrag? Kritiek hebben op een onbewezen godje en zijn believers?
Dat is toch alleen maar aan te moedigen?
--
<><><><><><><><><><>
<> groet, Evert <>
Typhoon
2012-11-03 13:18:56 UTC
Post by evert
Post by evert
Post by Typhoon
Post by evert
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by PieterW
[...]
Waarom doe je het dan?

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
evert
2012-11-03 15:44:16 UTC
Post by Typhoon
Post by evert
Post by evert
Post by Typhoon
Post by evert
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by PieterW
[...]
Wat?
--
<><><><><><><><><><>
<> groet, Evert <>
Typhoon
2012-11-02 13:53:32 UTC
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by Typhoon
bovendien zijn leugenaars geen christenen maar
goddelozen.
Dat ben jij: een goddeloze leugenaar.
Heb jij wel eens gelogen?

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
neorg
2012-11-02 15:59:03 UTC
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by Typhoon
bovendien zijn leugenaars geen christenen maar
goddelozen.
Dat ben jij: een goddeloze leugenaar.
Heb jij wel eens gelogen?
Jawel, maar niet in deze draad. In mijn visie zijn er geen ware christenen
en is iedereen goddeloos.
victor
Typhoon
2012-11-03 08:38:38 UTC
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by Typhoon
bovendien zijn leugenaars geen christenen maar
goddelozen.
Dat ben jij: een goddeloze leugenaar.
Heb jij wel eens gelogen?
Jawel, maar niet in deze draad.
Dan spijt het mij voor je want dan doe je het nu weer.
Post by neorg
In mijn visie zijn er geen ware christenen en is iedereen goddeloos.
Ieder mens maakt wel eens fouten, maar dat maakt iemand nog niet direct
goddeloos. Het gaat om moedwillige zonden/fouten die structueel worden
begaan, vaak ook nog tegen beter weten is.

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
PieterW
2012-11-02 11:49:15 UTC
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by PieterW
[...]
Wil je nu van jezelf zeggen dat je een ware christen of dat je een leugenaar
bent?

Cheers, Pieter
Typhoon
2012-11-02 13:43:05 UTC
Post by PieterW
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by Typhoon
Post by neorg
Post by PieterW
[...]
Ik spreek in het algemeen en wie de schoen past.....

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
Tom
2012-11-02 18:29:49 UTC
Post by Typhoon
Je kent mijn daden niet, bovendien zijn leugenaars geen christenen maar
goddelozen.
Dan zijn er geen christenen meer. Zelfs christenen liegen immers wel eens.

En behalve dat: plegen christenen dan per definitie geen zonden? Ziojn
ze helemaal zondevrij? Voor wie heeft Jezus dan zo geleden, dat hij de
zonden van de wereld wegwast met zijn dood?

Tom.
Typhoon
2012-11-03 08:46:13 UTC
Post by Tom
Post by Typhoon
Je kent mijn daden niet, bovendien zijn leugenaars geen christenen maar
goddelozen.
Dan zijn er geen christenen meer. Zelfs christenen liegen immers wel eens.
Mensen kunnen wel eens onbewust niet de waarheid zeggen. Christenen
zijn niet foutloos. Zelfs Jezus discipelen hebben soms ernstige fouten
gemaakt. Maar daarom waren ze nog niet goddeloos. Ze wilden het goede
doen maar gingen toch soms in de fout. Een christen zijn is een
levenswijze en dat maakt iemand later tot een beter en eerlijker mens.
Post by Tom
[...]
Precies, dat wilde ik nu van je horen.
Maar wie zijn dan de in de bijbel genoemde goddelozen?

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
PieterW
2012-11-03 09:02:16 UTC
Post by Typhoon
Post by Tom
Post by Typhoon
[...]
dat is natuurlijk heel lovenswaardig, maar hoe weet je nu of iemand een ware
christen is?
want dat was mijn vraag.

Cheers, Pieter
Typhoon
2012-11-03 09:34:38 UTC
Post by PieterW
Post by Typhoon
Post by Tom
Post by Typhoon
[...]
Het ware christendom bestaat alleen daar waar oprechte personen Jezus’
leringen in praktijk brengen.

Meer over het onderwerp kun je hier vinden:
http://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/1200000967?q=ware+christenen&p=par

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
Michiel de Jong
2012-11-05 10:03:04 UTC
Post by PieterW
..<knip>.. Een christen zijn is een levenswijze en dat maakt iemand
later tot een beter en eerlijker mens.
dat is natuurlijk heel lovenswaardig, maar hoe weet je nu of
iemand een ware christen is?
want dat was mijn vraag.
Of iemand een christen is, wordt bepaald door wat hij/zij gelooft. In iemands hart kan je niet kijken, dus moet je afgaan op wat iemand zegt/belijdt.

Als iemand belijdt wat de kerk*) de afgelopen 2000 jaar beleden heeft, samengevat in de belijdenis van de apostelen (de 12 artikelen, het apostolicum), dan moet je er van uit gaan dat iemand een christen is.

Die kindermisbruikende priesters, die man uit Kampen die €2,5M achter over drukte en ondergetekende zijn christen.

Typhoon echter niet. Typhoon gelooft iets anders dan wat de kerk al 2000 jaar belijdt. Jehovagetuigen-geloof is feitelijk een vredelievende variant van de islam met een sausje van christelijk jargon, maar een ontkenning van wat de apostelen beleden.

michiel

*) van rooms tot reformatorisch, van pinkstergemeente tot zwarte kousen kerk, van evangelisch tot anglicaans.
JohnDoe
2012-11-05 10:50:41 UTC
On Mon, 5 Nov 2012 02:03:04 -0800 (PST), Michiel de Jong
Post by Michiel de Jong
Post by PieterW
[...]
Daar kun je zo je twijfels over hebben:
http://skepticsannotatedbible.com/contra/faithalone.html
Michiel de Jong
2012-11-05 19:20:49 UTC
Post by JohnDoe
Post by Michiel de Jong
[...]
Wat is je punt?

Het enige wat uit je link blijkt is dat de auteurs van de website geen christenen zijn. Ze presenteren een vals dilemma.

Het is niet: of daden, of geloof. Het niet iets waartussen een christen zou moeten kiezen. En wat een christen van een niet-christen onderscheid zijn niet zijn daden, maar zijn geloof.

michiel
JohnDoe
2012-11-06 08:38:55 UTC
On Mon, 5 Nov 2012 11:20:49 -0800 (PST), Michiel de Jong
Post by Michiel de Jong
Post by JohnDoe
Post by Michiel de Jong
[...]
Zoals ze op die website laten zien, zijn alle 3 de standpunten
volledig te verdedigen met de bijbel er bij: alleen geloof, alleen
daden of beide want het staat er allebei. Dat jij de tekst van je
eigen onfeilbare heilige boek moet ontkennen zegt genoeg over jou.
En niet alleen over jou trouwens.
michiel
Michiel de Jong
2012-11-06 10:24:16 UTC
Post by JohnDoe
Post by Michiel de Jong
Post by JohnDoe
Post by Michiel de Jong
[...]
Zoals gezegd; het is niet of-of.
Wat de Bijbel leert is:
1) dat het gaat om het houden van de wet; "Doe de wet en gij zult daardoor leven" (en nog meer van dat soort teksten in m.n. OT)
2) dat echter niemand in staat is de wet te houden; "Er is niemand die goed doet, zelfs niet een" (en nog meer van dat soort teksten in m.n O.T)
3) dat er dus verlossing van buitenaf/plaatsvervangend noodzakelijk is; (voorgesteld in het OT door de offerdienst)
4) dat de mens slechts zalig kan worden door geloof daarin; "De rechtvaardig zal door geloof leven" (deze tekst uit het OT, maar vaak geciteerd in het NT en nog meer van dat soort teksten, en in het OT voorgesteld door de koperen slang)
5) dat Christus uiteindelijk dit plaatsvervangend offer is (M.n. evangeliën)
6) dat de mens door in Hem te geloven uit genade zalig wordt "God had de wereld zo lief dat Hij zijn enige Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem geloofd niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft" (Paulus die daar veel over schrijft)
7) dat dit echter niet mag betekenen er maar op los te leven, maar dat deze genade waaruit je leven mag, geacht wordt door te werken in je daden, althans dat te proberen "mogen we dan zondigen opdat de genade toeneme? Volstrekt niet!" (Paulus en Jacobus m.n.)

Het dilemma dat op de website geschetst wordt is vals.
michiel
JohnDoe
2012-11-06 18:52:20 UTC
On Tue, 6 Nov 2012 02:24:16 -0800 (PST), Michiel de Jong
Post by Michiel de Jong
Post by JohnDoe
Post by Michiel de Jong
Post by JohnDoe
Post by Michiel de Jong
[...]
Tja, ik kan alleen maar herhalen dat het veelzeggend is dat je je
eigen heilige boek moet ontkennen. En hoewel dit nog niet genoemd is,
diskwalificeert volgens mij het ontkennen van het woord van god je ook
als Echt Christen (tm), ergo, jij bent geen echte christen.
michiel
Typhoon
2012-11-06 08:55:59 UTC
Post by Michiel de Jong
Post by JohnDoe
Post by Michiel de Jong
[...]
Goddelijke waarschuwing:

„Gaat uit van haar, mijn volk, indien gij niet met haar in haar zonden
wilt delen, en indien gij geen deel van haar plagen wilt ontvangen.” —
Openb. 18:4.
Post by Michiel de Jong
Het enige wat uit je link blijkt is dat de auteurs van de website geen
christenen zijn. Ze presenteren een vals dilemma.
Hun opzet is misschien vals, dat dan zijn, maar het is wel bruikbaar.
Voordat iemand een Jehovah's Getuige wordt moet hij/zij wel
uitgeschreven zijn bij hun 'oude kerk' mocht het zijn dat ze nog ergens
ingeschreven staan.
Post by Michiel de Jong
[...]
Geloof alleen is niet voldoende.

„Wat voor nut heeft het, mijn broeders, indien iemand zegt dat hij
geloof heeft, maar hij heeft geen werken? Dat geloof kan hem toch niet
redden?” — Jak. 2:14.

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
Tom
2012-11-06 10:02:23 UTC
Post by Michiel de Jong
[...]
Dat betekent dus dat een diep-gelovige doch hoererende, negatieve,
stelende en asociale kerkganger die elke dag braaf voor het eten bidt en
de Bijbel uit zijn hoofd kent, meer christen is dan een brave,
oplettende, sociale burger die niet gelooft? Tsk...

Tom.
Typhoon
2012-11-06 10:20:18 UTC
Post by Michiel de Jong
[...]
Zijn bewering is onvoldoende, sterker nog voor velen gewoon een
uitvlucht. Welke vruchten brengt een dergelijk geloof voort? Dat kan
een ieder zelf invullen.

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
BugHunter
2012-11-06 11:57:21 UTC
Post by Typhoon
Post by Michiel de Jong
[...]
Er bestaat geen geloof wat vruchten voortbrengt. Wel twist,
onderdrukking, uitbuiting en oorlog.
--
Bye, BugHunter.
-
http://27mc.woelmuis.nl
Typhoon
2012-11-06 13:16:21 UTC
Post by BugHunter
Post by Michiel de Jong
Post by Tom
[...]
Dat rijn rotte vruchten.

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
Michiel de Jong
2012-11-06 10:40:18 UTC
Post by Tom
Post by Michiel de Jong
[...]
Jij had liever gezien dat 'christen'= 'brave burger', i.p.v. 'christen' = 'iemand met een christelijk geloof'?

Je bent vrij in het kiezen van je eigen definitie.

Overigens zou de persoon die jij schetst wel wat uit te leggen hebben; namelijk hoe zijn gedrag zich verhoudt tot zijn geloof (Jac2:14).

michiel
Tom
2012-11-06 13:06:55 UTC
Post by Michiel de Jong
Jij had liever gezien dat 'christen'= 'brave burger', i.p.v. 'christen' = 'iemand met een christelijk geloof'?
Dat maakt mij persoonlijk niets uit. Ik vraag me alleen af welke meetlat
door Onze Lieve Heer wordt gebruikt bij het Laatste Oordeel, als de
wolven van de lammeren worden gescheiden: gelovig mét slecht
levensgedrag, of ongelovige die uitermate sociaal heeft geleefd. Wie mag
er door de poort? Of, om in termen van de rol van religie te spreken: is
geloof belangrijker als beschavings- en sociaal pacificatieinstrument
(Tien Geboden etc.), of als intrinsiek religieus instrument waarbij de
relatie met God voorop staat ongeacht het levensgedrag van de gelovige?
Post by Michiel de Jong
Je bent vrij in het kiezen van je eigen definitie.
Overigens zou de persoon die jij schetst wel wat uit te leggen hebben; namelijk hoe zijn gedrag zich verhoudt tot zijn geloof (Jac2:14).
Natuurlijk. Maar ik was nu even meer bezorgd over mijn eigen zieleheil
als uitermate sociaal ongelovige. Waar word ik voor de rechtersstoel op
ondervraagd? Over mijn mensenliefde of over mijn ongeloof?

Tom.
Michiel de Jong
2012-11-06 13:36:12 UTC
Post by Tom
Post by Michiel de Jong
[...]
Als je zonder zonde bent geweest, dan verdien je op grond van je eigen rechtvaardigheid het eeuwige leven.
Wanneer je niet zonder zonde bent geweest, dan is er genade op grond je geloof in Christus en in zijn betaling voor die zonde.
Post by Tom
[...]
Dat laatste. Het eerste is een pakketje schroot met een dun laagje chroom.
Post by Tom
Post by Michiel de Jong
[...]
Zie boven. Een andere belangrijke vraag is uiteraard; ben je echt zo rechtvaardig als je nu kennelijk meent?

michiel
Tom
2012-11-07 00:27:41 UTC
Post by Michiel de Jong
Post by Tom
Post by Michiel de Jong
[...]
Ook als je een ongelovige bent, hoe braaf ook?
Post by Tom
[...]
Dat zet de deur dan wagenwijd open voor schijnheiligen, aflaatjagers,
inquisiteurs, criminelen en ander tuig: zolang ze maar braaf in God
geloven en regelmatig bidden voor hun zielenheil, en soms zelfs hun
wandaden verexcuseren met een verwijzing naar hun godsdienst, of zoals
vroeger flink biechten, komen ze er mooi vanaf. Godsdienst als een soort
levensverzekering, maar dan voor een leven na dit leven en een mooi
excuus om de beest uit te hangen. Je schetst een aardig failliet van de
christelijke religie.

Tom.
Typhoon
2012-11-05 11:20:40 UTC
Post by Michiel de Jong
Post by PieterW
[...]
Leuk om te horen, dus als Jehovah's Getuigen alle aanhangers van de
Islam tot het ware Christendom bekeren zal er geen oorlog meer zijn.
Dat is op z'n minst een bewijs dat we het over ware Christenen hebben.

De RKK kerk heeft in de naam van God oorlogen gevoerd en veel
onschuldig bloed vergoten en tevens door de eeuwen heen ware Christenen
vervolgd en gedood.

Wat is valse religie?

Vindt u het ook zo erg als er misdaden begaan worden in naam van
religie? Bent u verontwaardigd als mensen die beweren God te dienen
betrokken zijn bij oorlogen, terroristische aanslagen en
corruptieschandalen? Waarom lijkt religie de oorzaak van zo veel
problemen?
De oorzaak ligt niet bij alle religie, maar bij valse religie. Een
gerespecteerd religieus leider, Jezus Christus, gaf aan dat valse
religie tot slechte dingen leidt, net zoals een ’rotte boom waardeloze
vruchten voortbrengt’ (Mattheüs 7:15-17). Welke vruchten brengt valse
religie voort?

Valse religie . . .

▪ MENGT ZICH IN OORLOG EN POLITIEK: „Machtshongerige leiders in Azië en
elders manipuleren schaamteloos het religieuze gevoel van mensen om hun
eigen doelen te verwezenlijken”, stond in Asiaweek. Het tijdschrift
waarschuwt dat als gevolg hiervan „de wereld krankzinnig lijkt te
worden”. Een vooraanstaand geestelijk leider in de Verenigde Staten
verklaarde: „Je moet de terroristen doden om het moorden te laten
ophouden.” Zijn oplossing? „Blaas ze allemaal op in de naam van de
Heer.” In contrast hiermee zegt de bijbel: „Indien iemand de bewering
uit: ’Ik heb God lief’ en toch zijn broeder haat, is hij een leugenaar”
(1 Johannes 4:20). Jezus zei zelfs: „Blijft uw vijanden liefhebben”
(Mattheüs 5:44). Hoeveel godsdiensten kent u waarvan de leden aan
oorlogen meedoen?

▪ VERBREIDT VALSE LEERSTELLINGEN: De meeste godsdiensten leren dat de
ziel of geest een onzichtbaar deel van de mens is dat voortleeft nadat
het lichaam gestorven is. Veel van die godsdiensten gebruiken deze
leerstellingen om hun leden uit te buiten door geld te vragen voor
gebeden ten behoeve van overleden zielen. Maar de bijbel leert iets
anders: „De ziel die zondigt, die zal sterven” (Ezechiël 18:4). „De
levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven; maar wat de
doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust” (Prediker 9:5).
Jezus leerde dat de doden een opstanding zullen krijgen — wat niet
nodig zou zijn als mensen een onsterfelijke ziel hadden (Johannes
11:11-25). Leert uw religie dat de ziel niet kan sterven?

▪ STAAT TOLERANT TEGENOVER IMMORELE SEKS: In westerse landen kunnen
homoseksuelen een geestelijk ambt bekleden en dringen kerken er bij
regeringen op aan het homohuwelijk te erkennen. Zelfs kerken die
immoraliteit veroordelen hebben religieuze leiders in geval van
kindermisbruik de hand boven het hoofd gehouden. Maar wat leert de
bijbel? Daarin staat duidelijk: „Wordt niet misleid. Noch hoereerders,
noch afgodendienaars, noch overspelers, noch mannen die er voor
tegennatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij
mannen liggen . . . zullen Gods koninkrijk beërven” (1 Korinthiërs
6:9, 10). Kent u religies die immorele seks door de vingers zien?
Hoe ziet de toekomst eruit voor religies die rotte vruchten
voortbrengen? Jezus waarschuwde: „Elke boom die geen voortreffelijke
vruchten voortbrengt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen” (Mattheüs
7:19). De valse religie zal ’omgehakt’ en vernietigd worden! Maar
wanneer zal dat gebeuren, en hoe? Een profetisch visioen in hoofdstuk
17 en 18 van het bijbelboek Openbaring geeft daar antwoord op.

Hoe zal valse religie aan haar eind komen?

Breng u het volgende beeld voor de geest: Een prostituee zit op de rug
van een angstaanjagend beest. Het beest heeft zeven koppen en tien
hoorns (Openbaring 17:1-4). Wie beeldt deze vrouw af? Ze heeft invloed
„over de koningen der aarde”. Ze gebruikt wierook, gaat gekleed in
purper en is extreem rijk. En door middel van haar ’spiritistische
praktijken worden alle natiën misleid’ (Openbaring 17:18; 18:12,
13, 23). Uit de bijbel blijkt dat deze hoer een wereldwijde religieuze
organisatie is. Ze beeldt niet slechts één bepaalde religie af, maar
alle religies die rotte vruchten voortbrengen.
Het beest waarop de hoer zit, is een afbeelding van de politieke
machten in de wereld (Openbaring 17:10-13). De valse religie berijdt
dit politieke beest in de zin dat ze probeert te beïnvloeden wat het
doet en in welke richting het gaat.
Maar over niet al te lange tijd zal er iets ongelofelijks gebeuren. „De
tien hoorns die gij gezien hebt, en het wilde beest, die zullen de hoer
haten en zullen haar woest en naakt maken, en ze zullen haar vleesdelen
opeten en zullen haar geheel met vuur verbranden” (Openbaring 17:16).
De politieke machten van de wereld zullen zich plotseling op een
schokkende manier tegen de valse religie keren en haar volledig
vernietigen! Hoe zullen ze daartoe komen? Het bijbelboek Openbaring
geeft als antwoord: „God heeft het hun in het hart gegeven zijn
gedachte uit te voeren” (Openbaring 17:17). God zal de valse religie
dus ter verantwoording roepen voor de schandalige dingen die ze in zijn
naam gedaan heeft. En hij gaat uitgerekend haar politieke minnaars
gebruiken om haar terecht te stellen.
Wat moet u doen als u niet hetzelfde lot wilt ondergaan als de valse
religie? Gods boodschapper dringt erop aan: „Gaat uit van haar, mijn
volk” (Openbaring 18:4). Nu is het de tijd om uit valse religie weg te
vluchten! Maar waar moet u dan heen? Niet naar het atheïsme, want ook
dat heeft geen toekomst (2 Thessalonicenzen 1:6-9). De enige toevlucht
is te vinden in de ware religie. Hoe kunt u erachter komen wat de ware
religie is?

Waaraan is de ware religie te herkennen?

Welke goede vruchten zou het ware geloof moeten voortbrengen?
— Mattheüs 7:17.

Ware religie . . .

▪ TOONT LIEFDE: Ware aanbidders zijn „geen deel van de wereld”, kennen
geen verdeeldheid door ras of cultuur, en hebben „liefde onder elkaar”
(Johannes 13:35; 17:16; Handelingen 10:34, 35). Ze doden elkaar niet,
maar zijn zelfs bereid hun leven voor elkaar te geven. — 1 Johannes
3:16.

▪ VERTROUWT OP GODS WOORD: De leerstellingen van het ware geloof zijn
niet gebaseerd op tradities en „mensengeboden”, maar op Gods Woord, de
bijbel (Mattheüs 15:6-9). Waarom? Omdat ’de gehele Schrift door God
geïnspireerd is en nuttig is om te onderwijzen, terecht te wijzen,
dingen recht te zetten’. — 2 Timotheüs 3:16.

▪ LEIDT TOT STERKE GEZINNEN EN HOUDT VAST AAN HOGE MORELE WAARDEN: De
ware religie leert mannen „hun vrouw lief te hebben als hun eigen
lichaam”, helpt vrouwen ’diepe achting te hebben voor hun man’ en leert
kinderen ’gehoorzaam te zijn aan hun ouders’ (Efeziërs 5:28, 33; 6:1).
En personen die een ambt hebben, moeten een voorbeeld zijn door hun
hoge moraal. — 1 Timotheüs 3:1-10.
Is er een religie die hieraan voldoet? „Als meer mensen zouden
toepassen wat Jehovah’s Getuigen prediken en in praktijk brengen, had
de Holocaust voorkomen kunnen worden en zou de wereld niet meer
geteisterd worden door genocide.” — Holocaust Politics (2001).

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
Michiel de Jong
2012-11-05 20:23:33 UTC
Post by Typhoon
Post by Michiel de Jong
[...]
Een stuk minder,.. is mijn inschatting.
Ik zie JG'en zich nog niet zo snel met een bom-gordel in een menigte opblazen...
Post by Typhoon
Dat is op z'n minst een bewijs dat we het over ware
Christenen hebben.
De meeste boeddhisten zijn ook vredelievend,... net als Mahatma Gandhi. Geen ware christenen.
Stel je ook weer niet al te veel voor van het 'compliment' dat JG'n vredelievender zijn dan de Islam...
Post by Typhoon
De RKK kerk heeft in de naam van God oorlogen gevoerd en veel
onschuldig bloed vergoten en tevens door de eeuwen heen ware
Christenen vervolgd en gedood.
De Paus zal dat niet ontkennen.
Post by Typhoon
Wat is valse religie?
Religie die iets anders belijdt dan het Apostolicum. Het Wachttoren Genootschap bijvoorbeeld.
Post by Typhoon
Vindt u het ook zo erg als er misdaden begaan worden in naam
van religie?
Niet erger dan misdaden die in de naam van iets anders begaan worden.
Post by Typhoon
Bent u verontwaardigd als mensen die beweren God te dienen
betrokken zijn bij oorlogen, ..
Er kan een goede reden zijn om betrokken te zijn bij een oorlog... In dienst van een overheid die het recht verdedigt, bijvoorbeeld.
Post by Typhoon
... terroristische aanslagen en corruptieschandalen? Waarom lijkt
religie de oorzaak van zo veel problemen?
Waarom dat zo lijkt..? Omdat religie niet alleen soms een oorzaak is, maar ook vaak een excuus of een rechtvaardigingsgrond. Aan de meeste oorlogen en corruptieschandalen ligt machtshonger en zelfverrijking ten grondslag, die dan opgeleukt wordt met een religieuze motivatie ter rechtvaardiging, of ter mobilisatie van de massa.
Post by Typhoon
De oorzaak ligt niet bij alle religie, maar bij valse religie.
Een gerespecteerd religieus leider, Jezus Christus, ...
michiel
Typhoon
2012-11-06 08:31:06 UTC
Post by Michiel de Jong
Post by Typhoon
[...]
Klopt, overal zijn er nog vriendelijke en geweldloze mensen te vinden.
Er zijn al aardig wat mensen vanuit de Islam binnen onze gelederen
gekomen. Prachtige mensen zijn het! En al ik daar op vakantie ga zijn
ze enorm gastvrij en vriendelijk. Ze hebben geleerd dat geweld geen
oplossing is voor hun problemen maar dat het Koninkrijk van God de
enige hoop is op een betere wereld. Ze geloven nu in de bijbel als Gods
Woord en wachten geduldig op Hem. Ze prediken ook vanaf hun doop als
Christen het Koninkrijk van God en van zijn zoon Jezus Christus.
Post by Michiel de Jong
Post by Typhoon
De RKK kerk heeft in de naam van God oorlogen gevoerd en veel
onschuldig bloed vergoten en tevens door de eeuwen heen ware
Christenen vervolgd en gedood.
De Paus zal dat niet ontkennen.
Dat moet hem en vele anderen toch tot nadenken stemmen of niet soms?
Een familie lid van hem is immers ook een Jehovah's Getuige.
Post by Michiel de Jong
Post by Typhoon
Wat is valse religie?
Religie die iets anders belijdt dan het Apostolicum. Het Wachttoren
Genootschap bijvoorbeeld.
Het Wachttoren Genootschap is enkel het wettelijke orgaan en uitgever
van bijbelse lectuur, de Christelijke Gemeente van Jehovah's Getuigen
dat is de officiële naam.

166.000.000 bijbels zijn door Jehovah’s Getuigen uitgegeven in 108
talen
20.000.000.000 Bijbelse publicaties zijn de afgelopen tien jaar door
Jehovah’s Getuigen uitgegeven.

De RKK religie is inderdaad anders, behoorlijk afgeweken van Gods woord
en heeft zo z'n eigen regeltjes ingevoerd. Het gaat niet goed met de
kerk.
Post by Michiel de Jong
Post by Typhoon
Vindt u het ook zo erg als er misdaden begaan worden in naam
van religie?
Niet erger dan misdaden die in de naam van iets anders begaan worden.
En nog wel in Gods naam, zou God zoiets echt accepteren?
Post by Michiel de Jong
Post by Typhoon
[...]
Dat mag zijn, maar ware Christenen dienen hier geen aandeel aan te
hebben.
Post by Typhoon
... gaf aan dat valse religie tot slechte dingen leidt, net
zoals een ’rotte boom waardeloze vruchten voortbrengt’ (Mattheüs
7:15-17). Welke vruchten brengt valse religie voort?
michiel
Volgens Jezus woorden, wat moeten Christenen dan doen?

Wanneer kom jij? Er zijn al een aantal geestelijken binnen onze
organisatie gekomen. Je hoeft echt niet bang te zijn.

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
Michiel de Jong
2012-11-06 12:01:31 UTC
Post by Typhoon
Post by Michiel de Jong
Post by Typhoon
[...]
Je bedoelt dat ze ook langs de deuren gaan?
Het beste wat ik er van zeggen kan, is dat het beter is dan je met een bom-gordel op een marktplein opblazen.
Post by Typhoon
Post by Michiel de Jong
Post by Typhoon
[...]
500 jaar geleden al heeft hen dit tot nadenken gestemd.
Toen zijn ze er mee gestopt.
Post by Michiel de Jong
Post by Typhoon
[...]
What ever, het wordt er niet anders van.
Post by Typhoon
Post by Michiel de Jong
Post by Typhoon
[...]
Vandaar dat Johannes de Doper soldaten de opdracht gaf te deserteren (Luc3:14).
Vandaar dat Jezus de Centurio uit Kapernaum een uitbrander gaf en opriep z'n baan op te zeggen (Math8:11ev)
Vandaar dat de soldaat Cornelius voor Petrus onrein bleef (Hand10)
Vandaar dat Paulus de overheid de zwaardmacht ontzegde (Rom13)

Een dwaallicht, dat ben je.

michiel
Typhoon
2012-11-06 13:16:21 UTC
Post by Michiel de Jong
Post by Typhoon
Post by Typhoon
Post by Michiel de Jong
Post by Typhoon
[...]
Met doden? Geen brandstapel meer?
Post by Michiel de Jong
Post by Typhoon
[...]
Nee, alleen een correctie van wat men in het algemeen denkt.
Post by Michiel de Jong
Post by Typhoon
Post by Michiel de Jong
Post by Typhoon
[...]
Wil je daarmee zeggen dat Jezus het goed keurde om oorlog te voeren en
mensen te doden?
Het waren joodse soldaten. Zij oefenden mogelijk een soort
politietoezicht uit, vooral in verband met douaneheffingen of het innen
van de belasting. — Lu 3:12-14.

Jezus, de man van vrede, zei dat „allen die naar het zwaard grijpen,
. . . door het zwaard [zullen] vergaan” (Mt 26:52). Hij verklaarde
tegenover Pilatus dat indien zijn koninkrijk van deze wereld was
geweest, zijn dienaren gestreden zouden hebben om te verhinderen dat
hij aan de joden werd overgeleverd.

De vroege christenen weigerden in het Romeinse leger — hetzij in de
legioenen of in de auxilia — te dienen en beschouwden een dergelijke
dienst volledig onverenigbaar met de leringen van het christendom.
Justinus Martyr (2de eeuw G.T.) zei in zijn Dialoog met rabbi Tryphon
(hfdst. CX): „Wij die oorlog voerden en elkaar afslachtten, en allerlei
goddeloosheid bedreven, hebben allen over de gehele aarde onze
oorlogswapens veranderd — onze zwaarden in ploegscharen en onze speren
in gereedschappen voor grondbewerking” (The Ante-Nicene Fathers, Deel
I, blz. 254). Tertullianus (ca. 200 G.T.) betoogde in zijn verhandeling
De corona (hfdst. XI), waarin hij besprak „of oorlogvoering ook maar
enigszins juist is voor christenen”, aan de hand van de Schrift de
ongeoorloofdheid van het krijgswezen op zich en besloot met te zeggen:
„Ik ban het krijgswezen uit ons midden.” — The Ante-Nicene Fathers,
1957, Deel III, blz. 99, 100.

„Een nauwkeurig overzicht van alle beschikbare inlichtingen toont aan
dat tot de tijd van Marcus Aurelius [121–180 G.T.] geen christen
soldaat werd, en geen soldaat, na christen te zijn geworden, in
militaire dienst bleef” (The Rise of Christianity, door E. W. Barnes,
1947, blz. 333). „Tegenwoordig zijn er nauwelijks bewijzen voor dat
tussen de jaren 60 en 165 A.D. ook maar één christen soldaat is
geweest; . . . op zijn minst tot de regering van Marcus Aurelius werd
geen christen na zijn doop soldaat” (The Early Church and the World,
door C. J. Cadoux, 1955, blz. 275, 276). „In de tweede eeuw had het
christendom . . . de onverenigbaarheid van militaire dienst en
christendom bekrachtigd” (A Short History of Rome, door G. Ferrero en
C. Barbagallo, 1919, blz. 382). „Het gedrag van de christenen was heel
anders dan dat van de Romeinen. . . . Daar Christus de vrede had
gepredikt, weigerden zij soldaat te worden” (Our World Through the
Ages, door N. Platt en M. J. Drummond, 1961, blz. 125). „De eerste
christenen oordeelden dat het verkeerd was te vechten en zouden zelfs
niet in het leger dienen als het Rijk soldaten nodig had” (The New
World’s Foundations in the Old, door R. en W. M. West, 1929, blz. 131).
„De christenen . . . waren afkerig van een openbaar ambt en militaire
dienst” („Persecution of the Christians in Gaul, A.D. 177”, door F. P.
G. Guizot in The Great Events by Famous Historians, onder redactie van
R. Johnson, 1905, Deel III, blz. 246). „Hoewel zij [de christenen] de
stelregels van passieve gehoorzaamheid inprentten, weigerden zij enig
actief aandeel te hebben aan het burgerlijk bestuur of de militaire
verdediging van het rijk. . . . Het was onmogelijk dat de christenen,
zonder een heiliger plicht te verzaken, de positie van soldaat,
magistraat, of vorst zouden kunnen innemen.” — The Decline and Fall of
the Roman Empire, door Edward Gibbon, Deel I, blz. 416.
Post by Michiel de Jong
Een dwaallicht, dat ben je.
Nee, juist een lamp voor je pad.

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
Siebe
2012-11-06 05:58:13 UTC
Post by Michiel de Jong
Post by Typhoon
Wat is valse religie?
Religie die iets anders belijdt dan het Apostolicum.
gelukkig hebben we de afspraken nog!
Siebe
Michiel de Jong
2012-11-06 17:58:50 UTC
Post by Siebe
Post by Michiel de Jong
Post by Typhoon
Wat is valse religie?
Religie die iets anders belijdt dan het Apostolicum.
gelukkig hebben we de afspraken nog!
Wat wel of niet een valse religie is, wordt niet gedefinieerd door afspraken, maar door feiten.

michiel
neorg
2012-11-06 18:35:07 UTC
Post by Michiel de Jong
Post by Siebe
Post by Michiel de Jong
Post by Typhoon
[...]
En wat wel of geen feiten zijn wordt bepaald door jou.
victor
Michiel de Jong
2012-11-06 21:04:46 UTC
Post by neorg
Post by Michiel de Jong
Post by Siebe
Post by Michiel de Jong
Post by Typhoon
[...]
Nee, feiten zijn feiten.

Om even concreet te worden; het Apostolicum stelt dat Christus is opgestaan uit de dood.
Of dat een historisch feit is of niet, wordt niet door mij bepaald. Als het een historisch feit betreft, bepaalt dat dat het Christendom een ware religie is en daarmee dat alle andere religies vals zijn.

Zo simpel is het.

michiel
neorg
2012-11-07 07:49:44 UTC
Post by Michiel de Jong
Post by neorg
Post by Michiel de Jong
Post by Siebe
Post by Michiel de Jong
Post by Typhoon
[...]
Is de opstanding volgens jou een feit of niet?
victor
Siebe
2012-11-06 10:34:34 UTC
Post by Michiel de Jong
Wat wel of niet een valse religie is, wordt niet gedefinieerd door
afspraken, maar door feiten.
is het dan een feit dat boeddhisme een valse religie is?
Siebe
Michiel de Jong
2012-11-06 21:11:39 UTC
Post by Siebe
Post by Michiel de Jong
Wat wel of niet een valse religie is, wordt niet
gedefinieerd door afspraken, maar door feiten.
is het dan een feit dat boeddhisme een valse religie is?
Ja.
Het christendom en het boeddhisme kunnen niet beide waar zijn. Ten minste een ervan is een valse religie. Als het christendom waar is, is het boeddhisme vals. Als Christus inderdaad, -zoals het christendom stelt-, uit de dood is opgestaan, dan is het christendom waar. Dus als Christus uit de dood is opgestaan, dan is het boeddhisme vals. Het is een historisch feit dat Christus uit de dood is opgestaan en dus is het een feit dat het boeddhisme een valse religie is.

michiel
Thaora

F+
Siebe
2012-11-06 21:42:34 UTC
Post by Michiel de Jong
Post by Siebe
Post by Michiel de Jong
[...]
bedankt, ja, die redenering volg ik. In boeddhisme circuleren ook verhalen
van meesters 'opgestaan uit de dood' die zich tonen aan hun leerling of
leerlingen. Ik zet 'uit de dood opstaan' tussen haakjes omdat de meesters
datgene belichamen wat ten diepste niet onderhevig is aan geboorte,
verouderen en de dood en ik vermoed dat Christus dat ook deed en doet.
Siebe
Tom
2012-11-07 00:31:34 UTC
Post by Michiel de Jong
Het is een historisch feit dat Christus uit de dood is opgestaan en dus is het een feit dat het boeddhisme een valse religie is.
Huh? Hoezo is de wederopstanding een historisch feit? Het is een aardig
verhaaltje, hoogstwaarschijnlijk bij overlevering steeds verder
opgeleukt, maar er is geen enkele betrouwbare bron van de dood en
wederopstanding van Jezus. Overigens ook niet van zijn geboorte.

Tom.
Typhoon
2012-11-05 12:00:02 UTC
Post by Michiel de Jong
Post by PieterW
[...]
Tip: informatie hoe mensen zich kunnen laten uitschrijven:
http://dry.sailingissues.com/uitschrijven-kerk.html

Athëisten, hebben jullie dit al gedaan?
Vraag het na want misschien sta je gewoon nog ingeschreven!

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
PieterW
2012-11-05 16:16:57 UTC
Post by Typhoon
Athëisten, hebben jullie dit al gedaan?
natuurlijk niet, dat zou een ramp zijn voor ons prachtige 13e eeuws
dorpskerkje als iedereen dat hier zou doen.
Post by Typhoon
Vraag het na want misschien sta je gewoon nog ingeschreven!
wat boeit jou dat?

Cheers, Pieter
Tom
2012-11-03 10:19:59 UTC
[...]
Dus die christelijke meneer die er in Kampen met 2,5 miljoen vandoor is
gegaan maar toch niet goddeloos was, ging alleen maar in de fout en is
dus een beter en eerlijker mens dan zijn keurige en niet-criminele doch
goddeloze buurman?
Post by Tom
[...]
Da's mooi, maar je beantwoordt de vraag niet. Op welk moment is een
zondige christen geen christen meer, in de wetenschap dat niemand zonder
zonden is? Of blijf je als beroepscrimineel en abjecte figuur een brave
christen zolang je maar elke zondag je schijnheilige gezicht laat zien
in de kerk
Maar wie zijn dan de in de bijbel genoemde goddelozen?
Geen idee. Hoogstens zou je kunnen vaststellen dat christen-zijn niet de
enige manier is om een beetje beschaafd door het leven te gaan c.q. dat
christen-zijn geen waarborg is voor een keurig leven. Ik vrees dat er
heel veel sociale, brave, eerlijke en oprechte goddelozen bestaan en
heel veel graaiende, onbeschaafde, oneerlijke en abjecte christenen. Het
belijdend christen zijn is geen etiket van beschaving, net zo min als
dat andersom het geval is.

Tom.
Typhoon
2012-11-03 10:57:58 UTC
Post by Tom
[...]
Hij wist waar die mee bezig was en ook dat het fout is. Geen
vergissing.
Post by Tom
Post by Tom
[...]
Vanaf onze geboorte zijn we allemaal zondig. Maar daar kun je niets aan
doen. Daarom sterven wij allemaal. Om ons los te kopen van deze zonde
Hiervoor is Jezus gestorven om deze zonde weg te nemen. Moedwillige
zonden beoefenen (werkwoord) is een ander verhaal.
Post by Tom
Of blijf je als beroepscrimineel en abjecte figuur een brave christen zolang
je maar elke zondag je schijnheilige gezicht laat zien in de kerk
Nee, juist niet.
Post by Tom
[...]
Dat klopt, maar om een ware christen te zijn is iets anders, want er
komt heel wat meer bij kijken.
In Jezus tijd waren er ook veel religieuzen die schijnheilig waren.
Jezus veroordeelde hun werken en hun als groep.

Terwijl hij het gebrek aan geestelijke waarden van de zijde van zijn
tegenstanders veroordeelt, zegt Jezus: „Wee u, blinde gidsen.” Zij zijn
moreel blind omdat zij meer nadruk leggen op het goud van de tempel dan
op de geestelijke waarde van die plaats van aanbidding. Vervolgens uit
Jezus zijn krachtigste veroordelende woorden. „Slangen,
adderengebroed,” zegt hij, „hoe zult gij het oordeel van Gehenna
ontvlieden?” Ja, Jezus vertelt hun dat zij wegens hun goddeloze
handelwijze de eeuwige vernietiging zullen ondergaan (Mattheüs
23:16-22, 33).

Dat soort van religieuzen komen wij ook heel vaak tegen, het zijn
goddelozen omdat dit uit hun handelwijze blijkt.
noohpyt
Tom
2012-11-04 10:55:46 UTC
Post by Typhoon
[...]
Maakt de Bijbel, dus ook Jezus, dan een scherp onderscheid tussen
moedwillige zonden en niet-moedwillige zonden? En wat is dat dan
precies, dat onderscheid? Is dat vergelijkbaar met het modernere begrip
toerekeningsvatbaarheid?

Ik heb vroeger altijd geleerd dat niet zozeer de aard van de zonde, als
wel het berouw een factor van betekenis in de vergevingsleer van de
christelijke kerk. Zonder berouw doorgaans geen vergeving. Penitentie
was altijd een belangrijk aspect van de vergevingsrituelen. Ik zou dan
als ik die Kampense penningmeester was, veel berouw tonen... dat is wel
lucratief met 2 1/2 miljoen euro ergens in een holle boom, en dan toch
nog voldoende zicht op het Hiernamaals.
Post by Typhoon
Post by Tom
Of blijf je als beroepscrimineel en abjecte figuur een brave christen
zolang je maar elke zondag je schijnheilige gezicht laat zien in de kerk
Nee, juist niet.
Ik ben blij dat je dat zegt. Dat geeft weer grond onder de voeten van de
veronderstelling dat er veel christenen zijn die een meester zijn in
Bijbelcitaten en geloofsexeges, maar onderhand de kat in het donker
knijpen. Alleen: hoe zie je als omstander het verschil tussen een echte
christen en goddeloze zondaars als beiden gebruik maken van mooie
woorden uit de Bijbel en een regelmatige kerkgang op zondag? Hoe
ontmasker je de goddeloze zondaar die telkens weer overtuigend uit de
Bijbel weet te citeren en onder het mom van christen-zijn een ellendig
stuk vreten is?
Post by Typhoon
[...]
Dat vond ik dan ook een van de sympathiekste Bijbelverhalen: de
schoonmaak van de tempel, toen Jezus de tollenaars en de schijnheilige
farizeeërs eruit joeg. Maar in de grond heeft dat grote consequenties:
hoe scheid je het kaf van het koren?

Tom.
Typhoon
2012-11-04 16:35:35 UTC
Post by Typhoon
[...]
Als je b.v per ongeluk (zonder opzet) door het rode licht bent gereden.
Dat zou je bijvoorbeeld kunnen bezien als een niet moed-willige zonde.
Zo zijn er veel meer voorbeelden te bedenken. Ook Jezus discipelen
hebben heel wat verkeerde dingen gedaan maar hij vergaf hun deze omdat
de intensie van hun goed was. Er was geen opzet in het spel.

b.v. een rechter zal iemand altijd bij zijn stafmaat laten meerekenen
of een misdaad met voorbedachte rade is gepleegd.
[...]
In zekere zin klopt het wel, maar dit mag nooit als excuus worden
gebruikt. Bij veel kerken wordt dit vaak helaas *wel* als excuus
gebruikt. Want je kunt zoveel zonden begaan als je maar wilt en dan
zogenaamd berouw hebt.....soms kun je aan een kerk ook wat geld betalen
om die zonden af te kopen. Dat slaat natuurlijk nergens op. Zo
makkelijk krijgt een mens natuurlijk geen vergeving van zonden.

Dat deze persoon een lange tijd is doorgegaan met zijn misdaden en zijn
geweten geweld heeft aangedaan en nu opeens berouw zou tonen, waarvan?
Dat die gesnapt is tijdens zijn misdaad of dat hij inziet dat het echt
verkeerd was? Maar dat wist die eigenlijk toch al? Hoe kun je zo'n
persoon weer vertrouwen? Op z'n minst zal daar heel veel tijd overeen
moeten gaan en hij zal zelf moeten aangeven om het bedrag dat is
gestolen geheel terug te betalen. Dat is het minste dat die op dat
moment kan doen. Daarna zal hij zijn levenswijze moeten herzien en dit
met goede werken moeten tonen.
Post by Typhoon
Post by Tom
[...]
Je gaat hierbij natuurlijk weer uit van het negatieve, maar het is
inderdaad zo dat je mensen wel voor het hoofd kunt kijken maar niet in
het hoofd. Daarom dat Jezus zei dat de werken die bij een christen zijn
bepalen oftewel het bewijs moeten leveren of iemand oprecht is.

’Geloof zonder werken is dood’
Post by Typhoon
[...]
Wij mensen kunnen niet alles bepalen, daarom dat Jezus binnenkort als
rechter gaat optreden over de mensheid. Hij alleen kan bepalen wie wel
of niet in aanmerking zal komen voor eeuwig leven.
Maar wij kunnen wel onderzoeken welke religie Gods goedkeuring heeft.

Om daar achter te komen zou je het volgende eens kunnen lezen:
http://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/1102005145?q=ware+religie&p=par

Succes!

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
Tom
2012-11-06 09:59:06 UTC
Post by Typhoon
[...]
Dus voor mij is er nog redding mogelijk? Ik lijd een zeer eerzaam leven,
betaal mijn belasting op tijd, ga niet vreemd en begeer niet andermans
vrouw of dienstmaagd, steek zelfs mijn hand uit als ik op de fiets
rechtsaf ga, doe veel aan vrijwilligerswerk, probeer geld te vinden voor
goede doelen in mijn lokale gemeenschap, ben een vriendelijk en sociaal
persoon - maar ik ben zo atheïstisch als het maar zijn kan. Ben ik dan
toch een ware christen gezien mijn positieve, sociale en menslievende
levenswandel?
Post by Typhoon
’Geloof zonder werken is dood’
„Wat voor nut heeft het, mijn broeders, indien iemand zegt dat hij
geloof heeft, maar hij heeft geen werken? Dat geloof kan hem toch niet
redden?” — Jak. 2:14.
Precies. Maar wie is er nu *meer* een ware christen: ik met mijn
positieve en zoveel mogelijk zondenloze levenswandel, of de man die
steelt, liegt en bedriegt, vreemdgaat, ellende om zich heen verspreidt
en toch braaf elke zondag ter kerke gaat, bidt voor het eten en de
Bijbel uit zijn hoofd kent en te pas en te onpas kan citeren? Hoe ziet
die meetlat er eigenlijk precies uit?

Tom.
Typhoon
2012-11-06 10:18:19 UTC
Post by Tom
Post by Typhoon
[...]
Ook al zou dat waar zijn is dat wel het begin, helaas zal ook dat niet
voldoende zijn.

Enkele voorwaarden waar Christenen aan moeten voldoen:

1). (Handelingen 16:31) 31 Zij zeiden: „Geloof in de Heer Jezus en gij
zult gered worden, gij en uw huisgezin.”

2). „Wat voor nut heeft het, mijn broeders, indien iemand zegt dat hij
geloof heeft, maar hij heeft geen werken? Dat geloof kan hem toch niet
redden?” — Jak. 2:14.

3). „Zoekt Jehovah, al gij zachtmoedigen der aarde, die Zijn
rechterlijke beslissing hebt volbracht. Zoekt rechtvaardigheid, zoekt
zachtmoedigheid. Wellicht zult gij verborgen worden op de dag van
Jehovah’s toorn.” — Zef. 2:3.

4) 19 Gaat daarom en maakt discipelen van mensen uit alle natiën, hen
dopende in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest,
20 en leert hun onderhouden alles wat ik U geboden heb. En ziet! ik ben
met U alle dagen tot het besluit van het samenstel van dingen.”

3). Jezus zei verder: „Wie . . . heeft volhard tot het einde, die zal
gered worden” (Mattheüs 10:22).
Post by Tom
Post by Typhoon
[...]
Die teksten hierboven maakt het voldoende duidelijk.

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
PieterW
2012-11-06 10:20:01 UTC
Post by Tom
steek zelfs mijn hand uit als ik op de fiets
rechtsaf ga
hmm...het jokken is jou niet vreemd zie ik al wel.

Cheers, Pieter
Typhoon
2012-11-06 10:20:58 UTC
Post by PieterW
Post by Tom
steek zelfs mijn hand uit als ik op de fiets
rechtsaf ga
hmm...het jokken is jou niet vreemd zie ik al wel.
Cheers, Pieter
Dat vermoeden had ik helaas ook al...

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
Tom
2012-11-06 13:09:35 UTC
Post by PieterW
Post by Tom
steek zelfs mijn hand uit als ik op de fiets
rechtsaf ga
hmm...het jokken is jou niet vreemd zie ik al wel.
Cheers, Pieter
Je gelooft me niet? Foei. Ik steek echt mijn hand uit. Ik ben de enige
nog in Amsterdam, de vorige pathologische Amsterdamse handuitsteker is
helaas overleden (dat was burgemeester Patijn).

Tom.
JohnDoe
En welke daden maken iemand dan tot een ware christen?
Typhoon
2012-11-02 11:13:10 UTC
Post by PieterW
[...]
Degene die dit heeft gedaan is een namaak christen, mogelijk een
geinfiltreerde goddeloze.

Wist je dat een van Jezus’ apostelen een dief werd? — Hij heette Judas
Iskáriot.

Personen die ernaar streven goede te doen, lijden onder verdrukking
door goddelozen.

Ps. 37:12 „De goddeloze smeedt snede plannen tegen de rechtvaardige, en
knerst tegen hem de tanden.”
1 Joh. 3:12 „Niet zoals Kaïn, die . . . zijn broer vermoordde. En
waarom vermoordde hij hem? Omdat zijn eigen werken goddeloos waren,
maar die van zijn broer rechtvaardig.”
Spr. 29:10 „Bloeddorstige mannen haten al wie onberispelijk is; en wat
de oprechten betreft zij blijven de ziel van iedereen zoeken.”
Hab. 1:4 „Omdat de goddeloze de rechtvaardige omringt, daarom komt de
gerechtigheid verdraaid te voorschijn.”
Spr. 29:2 „Wanneer een goddeloze heerst, zucht het volk.”
Spr. 15:27 „Wie onrechtvaardige winst maakt, brengt de banvloek over
zijn eigen huis.”
Spr. 11:5, 6, 19 „In zijn eigen goddeloosheid zal de goddeloze vallen.
. . . zij die verraderlijk handelen, zullen zelf door hun eigen sterke
begeerte gevangen worden. . . . wie het slechte najaagt, komt in
aanmerking voor zijn eigen dood.”
Spr. 1:19 „Zo zijn de paden van een ieder die onrechtvaardige winst
maakt. Ze ontneemt zelfs de ziel aan haar bezitters.”

2 Tim. 3:6, 13 „Uit hun midden komen degenen voort die zich op sluwe
wijze in huisgezinnen indringen en zwakke vrouwen als hun gevangenen
wegvoeren, die beladen zijn met zonden, gedreven door verscheidene
begeerten. Maar goddeloze mensen en bedriegers zullen van kwaad tot
erger voortgaan, terwijl zij misleiden en worden misleid.”

Goddelozen zullen door God verdelgd worden.

Spr. 2:22 „Wat de goddelozen betreft, zij zullen van de aarde zelf
worden afgesneden; en wat de verraderlijken betreft, zij zullen ervan
worden weggerukt.”

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
Tom
2012-11-02 11:32:50 UTC
Post by Typhoon
Degene die dit heeft gedaan is een namaak christen, mogelijk een
geinfiltreerde goddeloze.
Wist je dat een van Jezus’ apostelen een dief werd? — Hij heette Judas
Iskáriot.
Dat is zo, maar Judas was de belangrijkste apostel. Zonder Judas immers
geen verraad, zonder verraad geen kruisiging en zonder kruisiging geen
symbolisch sterven van JC en dus geen vergeving van zonde, het
belangrijkste kernpunt van het christelijk geloof. Doe dus je voordeel
met Judas. Geen betere christen dan Judas, in retrospectief gezien...

Tom.
Typhoon
2012-11-02 11:44:47 UTC
Post by Typhoon
[...]
Een kromme en verdraaide redenatie.

(Jesaja 32:7) Wat de beginselloze man betreft, zijn werktuigen zijn
slecht; hijzelf heeft raad gegeven met betrekking tot losbandige
gedragingen, om de ellendigen met leugenwoorden te gronde te richten,
zelfs wanneer een arme spreekt wat recht is.

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
Tom
2012-11-02 18:27:27 UTC
Post by Typhoon
Een kromme en verdraaide redenatie.
Want?

(Je Bijbelcitaat is wat dat betreft onhandelbaar. Probeer je eigen
hersens eens).

Tom.
Typhoon
2012-11-03 08:46:14 UTC
Post by Typhoon
[...]
Probeer deze woorden eens te begrijpen...

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
Tom
2012-11-03 10:23:41 UTC
Post by Typhoon
Post by Tom
Post by Typhoon
[...]
Je Bijbelcitaat zegt niets over de essentiële rol die Judas speelde bij
de totstandkoming van de essentie van de christelijke godsdienst: het
lijden en sterven van Christus. Zonder Judas immers geen kruisiging.

Jij vindt dat een kromme en verdraaide redenatie, maar je hebt zelf geen
argumenten om dat te onderbouwen behoudens een niet van toepassing zijnd
Bijbelcitaat. Vandaar mijn opmerking: probeer je eigen hersens eens. Je
kunt toch zelf denken en argumenteren?

Tom.
Typhoon
2012-11-03 11:02:48 UTC
Post by Typhoon
Post by Tom
Post by Typhoon
[...]
Nee, natuurlijk niet. Maar hoe komt je bij dat zonder Judas geen
[...]
Het zijn jouw eigen woorden die nergens op slaan. Een greep in de
lucht.
Lees die bovenstaande tekst nog eens goed door, maar dat bevalt je
natuurlijk niet.
[...]
Je weet echt niet waar het over gaat en wil mij mee trekken in je
hersenloze argumentatie die nergens op slaat.

Advies; neem eens een bijbelstudie, tenminste als ze je willen aannemen
met een dergelijke minachtende geest.

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
Tom
2012-11-03 13:23:38 UTC
Post by Typhoon
Post by Tom
[...]
Eenvoudig. Dat moet jij als Bijbelkenner toch wel weten? Judas had voor
dertig zilverlingen destijds een deal gesloten met de Romeinse
machthebbers om Jezus aan hen uit te leveren in de nacht voor Pesach.
Als die verraderlijke deal niet was gesloten, was Jezus niet door Judas
uitgeleverd en was hij niet gekruisigd geworden (althans niet aan de
hand van dit verraad). Daarom was de op het eerste gezicht abjecte Judas
een van de belangrijkste instrumenten (van God?) om de kruisiging van
Jezus te bewerkstelligen en daarmee het sterven van Jezus als hét
centrale symbool van de verlossing van onze zonden te realiseren. Als
een essentiële pion in Gods plan. Wat is er mis met deze rol?

Tom.
Typhoon
2012-11-03 13:54:21 UTC
Post by Tom
Post by Typhoon
Post by Tom
[...]
Ook zonder Judas was Jezus eens een keer uitgeleverd. Dat Jezus
verraden zou worden door Judas heeft niets met Gods plan te maken.
Zoals de bijbel onthult, blijkt Judas persoonlijkheid zich te hebben
veranderd van een getrouwe dienstknecht van God tot een zelfzuchtige,
hebzuchtige en bedrieglijke huichelaar. Geen wonder dat Jezus op de
laatste avond van zijn aardse leven over Judas zei: „Het zou voor die
mens beter zijn geweest als hij niet geboren was”! (Mark. 14:21)
Volgens de bijbel is er geen verdediging voor Judas Iskariot.

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
Tom
2012-11-04 11:02:41 UTC
Post by Typhoon
Ook zonder Judas was Jezus eens een keer uitgeleverd.
Dat weten we niet, want dat staat nu eenmaal niet in het Nieuwe
Testament. Je moet wel een beetje Bijbelvast zijn, als je dat boek als
leidraad voor je geloof beschouwt. We zullen het moeten doen met het
feit dat Judas door zijn verraad de rol speelde in de kruisiging van
Christus die hem is toebedeeld, want zonder verraad geen kruisiging. Wat
je nu doet is het toevoegen van een fantasie aan de Bijbel. Dat is de
HEERE een gruwel!
Post by Typhoon
Dat Jezus verraden
zou worden door Judas heeft niets met Gods plan te maken.
Wat een vreemde conclusie. Dus je gelooft dat Bijbelverhaal helemaal
niet, met alle rollen van alle apostelen en Maria Magdalena tijdens de
laatste dagen van Christus? Dat heel belangrijke Laatste Avondmaal met
de aankondiging van Jezus dat hij diezelfde nacht nog verraden zou
worden, is dus ontdaan van elk belang?
Post by Typhoon
Zoals de bijbel onthult, blijkt Judas persoonlijkheid zich te hebben
veranderd van een getrouwe dienstknecht van God tot een zelfzuchtige,
hebzuchtige en bedrieglijke huichelaar.
Ongetwijfeld, maar dat maakt zijn rol (niet dus zijn persoonlijkheid)
essentieel tijdens de laatste dagen van Jezus. Een brave Hendrik zou
Jezus immers nooit verraden hebben voor dertig zilverlingen, en dan zou
hij niet zijn opgepakt door de Romeinen en niet zijn veroordeeld door
Pilatus.
Je verwart verdediging met observatie.

Tom.
Typhoon
2012-11-04 16:50:34 UTC
Post by Typhoon
[...]
Je wilt God zijn rol toeschuiven. Je weet onvoldoende om hieruit een
goede conclusie te trekken.
Post by Typhoon
[...]
Dat God van tevoren wist wat er zou gebeuren wil niet zeggen dat hij
zelf een aandeel in dat verraad van Judas zou hebben...
Het belang was dat de voorzegging precies zo is uitgekomen zoals het in
de schrift stond opgetekend. Mensen konden hierdoor het bewijs zien dat
Jezus werkelijk Gods zoon de Messias was.
Post by Typhoon
[...]
Maar Judas heeft Jezus’ dood niet in zijn eentje bewerkstelligd. De
hogepriester Kajafas had anderen ertoe aangezet Jezus ter dood te
brengen (Johannes 11:49, 50). Matthéüs verhaalt dat nadat „de
overpriesters en het hele Sanhedrin” Jezus schuldig hadden verklaard,
zij als groep optraden. „Alle overpriesters en de oudere mannen van het
volk [hielden] raad tegen Jezus om hem ter dood te brengen. En na hem
te hebben geboeid, voerden zij hem weg en leverden hem over aan de
stadhouder Pilatus” (Matthéüs 26:59-65; 27:1, 2). Nadat de bestuurder
Pilatus Jezus onschuldig had bevonden, vroegen „de scharen” bovendien
of Barabbas vrijgelaten mocht worden. In tegenstelling hiermee riepen
zij in verband met Jezus: „Aan de paal met hem!” — Matthéüs 27:20-23;
Johannes 18:40.

God wist van tevoren wat er zou gebeuren (maar keurde hun handelwijze
zeker niet goed) maar hij liet het toe omdat Jezus vrijwillig naar de
aarde was gekomen om zijn leven te geven als loskoopoffer voor de
gehele mensheid. Dat was het plan van God en zijn zoon Jezus christus.
Hiermee zouden de profetitsche woorden in de schrift vervuld worden.

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
Tom
2012-11-06 10:08:56 UTC
Post by Typhoon
[...]
De schrift is toch geschreven, of ten minste geïnspireerd door God zelf?
Hij was toch de Grote Regisseur van het hele leven en sterven van Zijn
zoon? De kern van het christelijk geloof is toch het lijden en sterven
van de Messias Christus, als basis voor de vergevingsleer waar het NT
vol van staat? Als Hij er niet de hand in heeft gehad, reduceer je jouw
eigen God tot een soort invloed-arme pion op het christelijke
schaakbord, terwijl Hij toch de Speler zelf was... Dat valt me van je
tegen, dat je je God zo onderwaardeert.

Tom.
Typhoon
2012-11-06 10:26:58 UTC
Post by Typhoon
[...]
De mens is altijd een schakel in dat gebeuren en verantwoordelijk voor
z'n eigen daden.

Om alles beter te begrijpen kan iedereen het zelf onderzoeken en een
hulp kan dit hierbij zijn: (eigenlijk zijn hier de meeste antwoorden te
vinden die mensen zoal kunnen hebben)

http://www.jw.org/nl/publicaties/boeken/leert-de-bijbel/was-dit-gods-bedoeling/

Succes met het zoeken naar antwoorden!

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
Tom
2012-11-07 00:22:24 UTC
Post by Typhoon
De mens is altijd een schakel in dat gebeuren en verantwoordelijk voor
z'n eigen daden.
Je maakt je nu schuldig aan een vorm van blasfemie, dat je het lijden en
sterven van Christus, dat zo centraal staat in het christendom, als een
gebeurtenis tussen mensen afschildert waarbij God geen invloed zou
hebben en hoogstens een beetje aan de zijlijn zou hebben meegekeken. Dat
zou van God trouwens een bar riskante onderneming zijn geweest. Als er
een paar mensen even iets anders hadden gehandeld, zou er nu geen
christendom zijn geweest.

Tom.
JohnDoe
2012-11-05 09:05:11 UTC
On Sat, 03 Nov 2012 14:54:21 +0100, Typhoon
Post by Typhoon
Post by Tom
Post by Typhoon
Post by Tom
[...]
Fout, Lukas 22:3
" Toen nam Satan bezit van Judas, bijgenaamd Iskariot, een van de
twaalf. 4 Hij ging naar de hogepriesters en tempelwachters en besprak
met hen hoe hij Jezus aan hen zou kunnen uitleveren."
Het was het werk van Satan, niet van Judas.
Misschien moet je eens naar een bijbelklas gaan waar ze ook
daadwerkelijk de bijbel lezen.
Typhoon
PieterW
2012-11-02 11:46:05 UTC
Post by Typhoon
Post by PieterW
[...]
Post by Typhoon
Post by PieterW
steelt-28-miljoen.html
Degene die dit heeft gedaan is een namaak christen, mogelijk een
geinfiltreerde goddeloze.
Heb je de vraag niet begrepen?
Ik vroeg wie de ware christen is, iemand die van zichzelf zegt dat hij een
ware christen is, of iemand waarvan anderen zeggen dat het een ware christen
is.
Jij begint (zoals gewoonlijk) direkt te blaten dat de ander GEEN ware
christen is, maar dat was dus de vraag niet.

Cheers, Pieter
Typhoon
2012-11-02 13:45:24 UTC
Post by PieterW
Post by Typhoon
Post by PieterW
[...]
Niet zo moeilijk, namelijk Jezus Chritus.

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
JohnDoe
Jezus was geen christen.
PieterW
2012-11-02 19:34:05 UTC
Post by Typhoon
Post by PieterW
Post by Typhoon
Post by PieterW
[...]
wel heel moeilijk voor jou blijkbaar, de vraag is wie de ware christen is,

Cheers, Pieter
Typhoon
2012-11-03 08:48:13 UTC
Post by PieterW
Post by Typhoon
Post by PieterW
Post by Typhoon
Post by PieterW
[...]
Daar hebben we het al over gehad,

Het ware christendom bestaat alleen daar waar oprechte personen Jezus’
leringen in praktijk brengen.

In overeenstemming daarmee schreef de profeet Maleachi: „Gijlieden zult
stellig weer het onderscheid zien tussen een rechtvaardige en een
goddeloze, tussen iemand die God dient en iemand die hem niet heeft
gediend” (Mal. 3:18).

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
PieterW
2012-11-03 08:59:57 UTC
Post by Typhoon
Post by PieterW
Post by Typhoon
Post by PieterW
Post by Typhoon
Post by PieterW
[...]
daar hebben "we" het helemaal niet over gehad, want je hebt nog geen
antwoord op de vraag gegeven
ik zal het je eenvoudiger maken.
de vraag is dus wie de ware christen is,
1.iemand die van zichzelf zegt dat hij een ware christen is, of
2.iemand waarvan anderen zeggen dat het een ware christen is.

je hoeft nu dus alleen 1 of 2 te antwoorden.
eenvoudiger kan het niet.

<knip niet relevante info>

Cheers, Pieter
Typhoon

noohpyt
PieterW
2012-11-03 10:36:25 UTC
Post by Typhoon
Post by PieterW
Post by Typhoon
Post by PieterW
Post by Typhoon
Post by PieterW
Post by PieterW
je hoeft nu dus alleen 1 of 2 te antwoorden.
eenvoudiger kan het niet.
Het ware christendom bestaat alleen daar waar oprechte personen Jezus’
leringen in praktijk brengen.
is geen antwoord op de vraag dus.
Post by Typhoon
http://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/1200000967?q=ware+christenen&p=par
ik zoek niet meer over het onderwerp, ik zoek een antwoord op mijn vraag.
als je dat niet weet, bemoei je er dan niet mee met niet ter zake doend
geleuter.

Cheers, Pieter
Typhoon
2012-11-03 11:05:17 UTC
Post by PieterW
Post by Typhoon
Post by PieterW
Post by Typhoon
Post by PieterW
Post by Typhoon
Post by PieterW
Post by Typhoon
Post by PieterW
[...]
1.iemand die van zichzelf zegt dat hij een ware christen is, of Nee
Post by PieterW
[...]
Heel duidelijk antwoord, maar als ik moet antwoorden op je verkeerd
gestelde vragen kom je echt niet verder.
Post by PieterW
Post by Typhoon
[...]
Je snapt ook niets en blijft hangen in je eigen kronkels. Neem nog een
pilletje, misschien helpt dat. Een normale discussie is niet mogelijk
met dergelijke goddelozen.

Je bent echt een kleuter met je geleuter en dat doe je altijd als je
niet meer weet wat je moet zeggen.

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
PieterW
2012-11-03 16:24:48 UTC
Post by Typhoon
Je snapt ook niets en blijft hangen in je eigen kronkels. Neem nog een
pilletje, misschien helpt dat. Een normale discussie is niet mogelijk
met dergelijke goddelozen.
ik heb een vraag gesteld en niet iets ter discussie gesteld.
Post by Typhoon
Je bent echt een kleuter met je geleuter en dat doe je altijd als je
niet meer weet wat je moet zeggen.
geef jij nou eerst maar eens een antwoord op de vraag zonder in
jehovagekakel te vervallen, of hou je stil.

Cheers, Pieter
Typhoon
2012-11-04 16:55:20 UTC
Post by Typhoon
Je bent echt een kleuter met je geleuter en dat doe je altijd als je
niet meer weet wat je moet zeggen.
geef jij nou eerst maar eens een antwoord op de vraag zonder in
jehovagekakel te vervallen, of hou je stil.
Jij wilt gewoon geen antwoord hebben.

Dit terwijl hier het antwoord staat dat jij niet wilt lezen:

noohpyt
PieterW
2012-11-04 19:34:05 UTC
Post by Typhoon
Post by Typhoon
[...]
onzin, ik vraag niet naar ware religie
zeg maar gewoon dat jouw sekte (en jij dus) geen antwoord weet op mijn
vraag

Cheers, Pieter
Typhoon
2012-11-05 10:54:33 UTC
Post by PieterW
Post by Typhoon
Post by Typhoon
[...]
Het antwoord kun je daar ook vinden, beter je best doen!

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
Tom
2012-11-03 10:28:08 UTC
Post by Typhoon
Het ware christendom bestaat alleen daar waar oprechte personen Jezus’
leringen in praktijk brengen.
Maar wat moet je nu met oprechte christelijke personen die de ene dag
Jezus' leringen in de praktijk brengen, en zich de andere dag gedragen
als volslagen criminelen en proleten? Daarvan zijn vele klassieke
voorbeelden te vinden, van heel gelovige regeringsleiders die op zondag
braaf op hun knieën gaan en oprecht hun geloof belijden, en op maandag
het bevel geven tot bombardementen die duizenden doden kosten. Met
andere woorden: welk gedrag geeft de doorslag: dat op zondag of dat op
maandag?

Tom.
Typhoon
2012-11-03 11:06:59 UTC
Post by Typhoon
[...]
Alweer een onzin kronkelig verhaal. Jij noemt ze oprecht?, terwijl je
nu best weet best waar het over gaat. Lees mijn ander postings over het
onderwerp. Zo moeilijk is het toch niet, of wil je het gewoon niet
begrijpen?

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
Typhoon
2012-11-04 16:55:03 UTC
Post by PieterW
Post by Typhoon
Post by PieterW
Post by Typhoon
Post by PieterW
[...]
Jij hebt het daar moeilijk mee, ik niet.

Typhoon
--
noohpyt
noohpyt
Tom
2012-11-02 11:30:05 UTC
Post by PieterW
[...]
Tja... ook mensen die de christelijke godsdienst zo hartstochtelijk met
de mond belijden, plegen wel eens zonde. Hoogstens maakt die
discrepantie ze tot schijnheiligen en farizeeërs, maar zonder zonde zijn
ook christenen niet. Sterker nog: hun voorman JC is daarvoor gestorven
aan het kruis (misschien dat deze graaiende christelijke penningmeester
juist daarom wel met de poet ervandoor gegaan is, want de aflaat is
kennelijk al betaald).
Daarom is het vaak beter kritisch naar de daden van christenen te kijken
dan naar hun woorden, want papier is geduldig, doch de portemonnee krap.

Tom.
dolphin
2012-11-05 16:45:55 UTC
Post by PieterW
[...]
leugenaar , waar heb ik ooit beweerd een zg'n "ware christen" te zijn ?
rot op met je valse praatjes , onruststoker

dolphin
PieterW
2012-11-06 07:30:17 UTC
Post by dolphin
Post by PieterW
[...]
was ook een grapje, iedereen weet dat jij een valse christen bent.
Post by dolphin
rot op met je valse praatjes , onruststoker
word jij er onrustig van?

Cheers, Pieter
Typhoon
2012-11-06 09:03:40 UTC
Post by PieterW
Post by dolphin
Post by PieterW
[...]
En jij een valse atheïst?
Post by PieterW
Post by dolphin
rot op met je valse praatjes , onruststoker
word jij er onrustig van?
Cheers, Pieter
Het komt wel een beetje arrogant over als iemand van iemand van
zichzelf zegt een ware christen te zijn. Judas was in het begin ook
eentje, maar door zijn daden liet hij zien dat hij een afvallige en
moedwillige verrader was geworden.

Typhoon
--
noohpyt