Waarom Aboutaleb geen Nederlander is.
Zie maar...
2007-02-16 22:34:52 UTC
Aboutaleb, die behalve een Nederlands ook een Marokkaans paspoort heeft,
wilde aangeven dat hij loyaal is aan Nederland. Zo trok hij, voor het oog
van de camera, zijn Nederlandse paspoort uit de binnenzak en riep o.a.: 'Ik
ben een Nederlander.

Op de vraag van een journalist of het klopt dat Aboutaleb's dochters alleen
met moslims mogen trouwen, antwoordde Aboutaleb bevestigend. 'Een
geloofskwestie,' aldus de minzaam glimlachende kersverse staatssecretaris.
Orac
Deporteren, die walgelijke klootzak.
corp
Jij wordt toch ook niet gedeporeerd.
Orac
Maar ik voel me wel gedeporeerd. :-(
Anneke.A
2007-02-17 21:42:04 UTC
Post by Orac
Post by corp
Post by Orac
Post by Zie maar...
[...]
Is een oud boelshitverhaal.
http://nmo.omroep.nl/cgi/nmo/index.php?s=6&i=3&id=84

U hebt eens gezegd dat u liever een moslim, dan een niet-moslim als
schoonzoon zou krijgen.

'Heb je dat weer. Die uitspraak achtervolgt me nu al jarenlang. In een
t.v.uitzending van De Achterkant van het Gelijk vroeg Marcel van Dam mij
daarnaar, net zoals Roger van Boxtel. Die zei dat hij liever geen zwarte
schoonzoon zou hebben en daar is hij nooit op afgerekend. Maar mijn
antwoord, dat ik het liefst een moslim zou zien, achtervolgt me nog altijd.
Nu komt u er ook weer mee. Laat ik dan gelijk zeggen, wat er toen op die
uitspraak volgde, namelijk de zin : 'maar ik zal haar eigen keuze altijd
respecteren'. Trouwens: hoeveel Nederlandse ouders vinden de jongen met wie
hun dochter thuiskomt niet walgelijk, dus waarom is zo'n gevoel bij
allochtonen dan ineens abnormaal? Niets menselijks is ons vreemd'.

Een islamitische vrouw mag toch niet trouwen met een niet-moslim?

'Ja, dat is zo, maar dan begeef ik mij in een theologische exercitie en dat
boeit me niet. Ik ben geen theoloog, maar een vader. Ik gun mijn dochter een
fantastische partner, die ze zelf mag uitkiezen, ik respecteer haar keuze,
ook al zou mijn gevoel misschien 'nee' zeggen tegen die jongen'.

A.
Michael de Visser
2007-02-17 22:22:50 UTC
Post by Anneke.A
Post by Orac
Post by corp
Post by Orac
Post by Zie maar...
[...]
De Nederlandse Moslim Omroep. Dat is ongeveer net zoiets als een interview
van Wim Kok bij de VARA. Hij kreeg dus gewoon de kans om een verpreking uit
verleden terug te draaien. Die eerste opmerking viel natuurlijk niet zo
lekker dus die beroepsleugenaar moest dat eventjes rechtbreien. Nou ik hou
het er toch maar op dat datgene wat hij eerst zei echt gemeend was. Hoe kan
het ook anders van de zoon van een imam.
Yvonne
2007-02-18 11:32:29 UTC
Post by Michael de Visser
Post by Anneke.A
[...]
Hij heeft niets teruggedraaid. Er is niets mis met het hebben van een
bepaalde voorkeur voor een schoonzoon.

Yvonne
Goodcowboy
2007-02-18 13:42:54 UTC
Post by Yvonne
Post by Michael de Visser
Post by Anneke.A
[...]
Hij heeft iets tegen niet-moslims.
Je kunt toch wel lezen trut.
De meeste nederlanders zijn niet moslim.
Zijn bewering dat hij een loyale nederlander is is gewoon een leugen.
Hij haat nederlanders en hij zou niety willen dat zijn dochter er met
1 thuiskwam.
Ook al mag zij dat volgens hem zelf beslissen.
corp
2007-02-19 10:34:47 UTC
Post by Goodcowboy
Post by Yvonne
Post by Michael de Visser
Post by Anneke.A
[...]
Als iemand een andere mening heb dan jij, heeft dat natuurlijk niks met trut
te maken en zegt het dus meer over jou dan over Yvonne. Verder zou ik jou
willen vragen , hoe ver gaat dan jouw tolerantie als je al een dochter mocht
hebben.Zou ze echt zelf mogen kiezen? en wat als ze thuiskwam met een
moslim? of een neger? of een homo? Je zal dat wel heel iets anders vinden.
Michael de Visser
2007-02-18 17:55:00 UTC
Post by Yvonne
Post by Michael de Visser
Post by Anneke.A
[...]
Mooi gepraat dan.
<q>
Trouwens: hoeveel Nederlandse ouders vinden de jongen met wie hun dochter
thuiskomt niet walgelijk, dus waarom is zo'n gevoel bij allochtonen dan
ineens abnormaal? Niets menselijks is ons vreemd'.
</q>
Post by Yvonne
Er is niets mis met het hebben van een
bepaalde voorkeur voor een schoonzoon.
Dan vraag ik mij toch af waarom hij zo nodig tussen Nederlanders - die
hebben over het algemeen niet dat orientaalse geloof - in wil wonen en op
geen enkel vlak door deze zelfde Nederlanders apart behandeld wil worden.
Klaarblijkelijk mogen religieuzen anderen naar hartelust eerst veroordelen
alvorens deze te beoordelen. Regels voor anderen en uitzonderingen voor de
moslim-migrant.
Goodcowboy
2007-02-17 22:44:43 UTC
Post by Orac
Post by corp
Post by Orac
Post by Zie maar...
[...]
Inderdaad, nederlanders voelen zich niet meer thuis in hun eigen land.
Het straatbeeld wordt bepaald door turken, marokkanen en afrikanen die
net zoveel met nederland te maken hebben als kouskous.
Deze gasten denken bovendien fundamenteel anders over zaken waarover
wij nederlanders het na eeuwen van strijd en samenwerking eens waren
geworden en zijn niet van plan hier ook maar een duimbreedte toe te
geven. De toekomst van onze kinderen in dit land wordt er een van
oorlog dat laat zich raden.
Maar daar maken de huidige machthebbers zich niet druk over. Die
kondigen vrolijk een generaal pardon af en nemen zowel een volbloed
marokkaan als volbloed turk in de nederlandse regering op. Dat
laatste, en daar ben ik van overtuigd, is behalve om te provoceren ook
bedoeld, om straks, als de 'éénwording' met turkije waar iedereen
tegen is maar waar zij voor zijn, een feit is, de toestroom van nieuwe
nederlanders met een turks paspoort te kunnen facilliteren.
Dit alles is het gevolg van deccennia van linkse woekering.
Ontheemd in eigen land.
pyrrho
2007-02-18 10:06:08 UTC
Post by Goodcowboy
Inderdaad, nederlanders voelen zich niet meer thuis in hun eigen land.
De Pimplist kenmerkt zich ook doordat hij meent voor alle Nederlanders te
kunnen spreken, hoewel hij weet dat 90% van de nederlanders de pimplist een
beetje zielig en eng vindt.

Ook denkt de Pimplist eerst en vooral in nationaliteiten. De natie is voor
de Pimplist heilig. Het merkwaardige daarbij is dat de Pimplist eigenlijk
nooit deel uitmaakt van de maatschappelijke elite, hooguit heeft hij wat
verdient als vrije vastgoed jongen. Zijn warme pelidooi voor eigen volk komt
dan ook met name voort uit benepenheid, verbeeldingloosheid en pure angst De
Pimplist is een angsthaas.
Goodcowboy
een dimmie en landverrader.
pyrrho
2007-02-18 14:58:01 UTC
Post by Goodcowboy
Post by pyrrho
Post by Goodcowboy
[...]
De Pimplist denkt graag intermen van landverraad, terwijl ieder denkend mens
beseft dat je een land niet kunt verraden, maar hooguit andere mensen. Zover
denkt de Pimplist niet. De Pimplist denkt als een voetbalsupporter. Je hebt
zijn kluppie, en je hebt hunnies kluppies. Doe per ongeluk een rood-witte
ipv een groen-witte sjaal om (of vice versa) en je pleegt in de ogen van de
Pimplist al verraad.

Zoals ik al zei, de Pimplist is een angsthaas.
Razor1971
2007-02-18 16:32:33 UTC
Post by pyrrho
Post by Goodcowboy
Post by pyrrho
Post by Goodcowboy
[...]
Aldus een naïefe simplist..

-RzR-
pyrrho
2007-02-18 16:38:10 UTC
Post by Razor1971
Post by pyrrho
Post by Goodcowboy
Post by pyrrho
Post by Goodcowboy
[...]
De Pimplist maakt zich er graag met een enkele verdachtmaking vanaf.
Genuanceerde denkbeelden noemt hij naief. Twijfel kent de Pimplist niet.
Iets is zwart of iets is wit zegt de Pimplist. De Pimplist ziet ingewikkelde
zaken als simpel, en simpele zaken als ingewikkeld. Zijn reacties zijn mede
daardoor al te vaak nogal, laat zeggen, beperkt.
Razor1971
2007-02-18 17:23:07 UTC
Post by pyrrho
Post by Razor1971
Post by pyrrho
Post by Goodcowboy
Post by pyrrho
Post by Goodcowboy
[...]
U is hypocriet?
Post by pyrrho
[...]
Beperkt mijn beste? Check eens je eigen schrijfsels. Zoveel woorden maar je
zegt eigenlijk helemaal niets.. Gewoon off-topic geblér dus.

-RzR-
pyrrho
2007-02-18 17:33:37 UTC
Post by Razor1971
Post by pyrrho
Post by Razor1971
Post by pyrrho
Post by Goodcowboy
Post by pyrrho
Post by Goodcowboy
[...]
Quod erat demonstrandum.
Post by Razor1971
Post by pyrrho
[...]
De Pimplist bouwt zelden een eigen redenering op. Het argument is zelden
niet meer dan een suggestieve vraag, waarna de Pimplist zijn eigen
conclusies trekt, zonder verder het antwoord af te wachten. Want in dat
antwoord is de Pimplist niet wezenlijk geinteresseerd.
Razor1971
2007-02-18 18:27:15 UTC
Post by pyrrho
Post by Razor1971
Post by pyrrho
Post by Razor1971
Post by pyrrho
Post by Goodcowboy
Post by pyrrho
Post by Goodcowboy
[...]
En nu in het Nederlands graag.. Met Latijnse knip en plak opmerkingen kom je
heus niet intelligenter over hoor.
Post by pyrrho
Post by Razor1971
Post by pyrrho
[...]
Met wie probeer je nu eigenlijk te communiceren? Last van contactstoornis?

-RzR-
Onder het plaveisel het moeras
2007-02-18 17:19:39 UTC
Post by pyrrho
Post by Goodcowboy
Inderdaad, nederlanders voelen zich niet meer thuis in hun eigen land.
De Pimplist
pimplist is met een kleine 'p', van kleinzielig.
Post by pyrrho
[...]
De pimplist, ook SP-ers zijn pimplisten, geven de schuld van hun eigen
domheid en falen aan de ander. Dat is makkelijk want dan hoef je je
schuld niet bij jezelf te zoeken. Denken is namelijk verboden in die
kringen.

Maatschappelijk teleurgestelden worden ze ook wel genoemd.
Een soort Tokkies, maar dan erger.

Politici noemen ze zakkenvullers, maar het zijn werkelijk altijd e LPF-
achtigen die in de kas hebben lopen graaien of het geld op de rekening
van de SP-baas hebben gestort/
Yvonne
2007-02-18 11:39:11 UTC
On Sat, 17 Feb 2007 23:44:43 +0100, Goodcowboy
Post by Goodcowboy
Inderdaad, nederlanders voelen zich niet meer thuis in hun eigen land.
Praat voor jezelf.
Post by Goodcowboy
Deze gasten denken bovendien fundamenteel anders over zaken waarover
wij nederlanders [...]
Jij vertegenwoordigt de Nederlanders *niet*.
Ik wens niet met jouw walgelijke gedachtengoed te worden
vereenzelvigd.
Praat voor jezelf, onbeschofte hark.

Yvonne
Goodcowboy
Een dimmie een een landverrader.
Mdmeenken
zegt iemand die de nederlandse taal goed machtig is,
Bul Super
2007-02-17 22:31:25 UTC
Post by Orac
Post by Zie maar...
[...]
En daarna vergassen?
corp
2007-02-19 10:44:29 UTC
Post by Bul Super
Post by Orac
Post by Zie maar...
[...]
Geweldig hé, dat roepen en dan je naam niet noemen, waarschijnlijk uit angst
dat een kennis dat dan van je te weten zou komen, of angst voor de straf
die daar op staat.
pyrrho
2007-02-17 10:34:01 UTC
Post by Zie maar...
[...]
Mja, Aboutaleb's dochter liet desgevraagd weten, dat pappie een fyne man is,
maar dat ze zelf wel uitmaakt met wie ze trouwt.

Wat is trouwens je punt?
Docter Kubaki
2007-02-17 11:34:42 UTC
Post by pyrrho
Post by Zie maar...
[...]
kijk. de dochter van aboutaleb is nog maagd. dat is haar recht. alle
marokkaanse vrouwen gaan als maagd met maagdenvlies het huwelijk in.

maar dat je je daarvoor in je kont laat neuken voor het huwelijk dat
vind ik vies. Ja, lees het maar na op marokko.nl.
als je in je kont neukt dan behoudt je je maagdenvlies en dan vindt
allah en mohammed dat goed.
corp
2007-02-17 13:56:33 UTC
Post by Zie maar...
[...]
Als je nou de klemtoon had gelegd op de twee paspoorten zou ik met je mee
hebben kunnen gaan . Maar ik vind ook dat het geval met zijn dochter
geen geljik hebt.
Er is een vrijheid, als je die eerbiedigt en daarmee de vrijheid van een
ander niet in gevaar brengt, moeten wij daar van afblijven. Of je dat nu
vrijheid van godsdienst of de scheiding van kerk een staalt noemt.
Zie maar...
2007-02-17 19:54:50 UTC
Post by corp
Post by Zie maar...
[...]
Het is allemaal een kwestie van waar ligt je loyaliteit.

Aboutaleb zegt Nederlander te zijn. Helaas blijkt hij dat alleen op papier
te zijn. In zijn belevings wereld is hij het zeer zeker niet. Zijn religieus
fundamentalisme verhinderd dat. En zijn religieuze achtergrond is zo
verweven met zijn Marokkaanse achtergrond dat je dat nooit gescheiden kan
zien. Immers zijn religieuze achtergrond zorgt tevens voor een etnische
scheiding. Daarom is Aboutaleb (en al die anderen) geen Nederlander. Het
gaat niet om het papiertje, het paspoort. Het gaat er om waaraan hij in
zijn bovenkamer loyaal is. In dit geval aan een voor Nederlanders vreemde en
agressieve religie die beleden wordt door o.a. Marokkanen.

Hoe kan zo iemand ooit het Nederlands landsbelang dienen als zijn belevings
wereld niet Nederlands is ?
Bul Super
2007-02-17 22:37:18 UTC
Post by Zie maar...
Post by corp
Post by Zie maar...
[...]
Dus die dubbele nationaliteit is alleen maar een smoes. Zeg dan gewoon
dat negers, homo's en mocro's het land uit moeten, dan weten we
tenminste dat je een nazi bent.

Het gaat er om waaraan hij in
missgien
2007-02-18 11:25:33 UTC
Post by Zie maar...
[...]
Stel dezelfde vraag aan de gemiddelde vader van
Christelijke Gereformeerde afkomst en hij
antwoordt in dezelfde strekking: zijn dochter mag
ook alleen met een man uit diezelfde Christelijk
Gereformeerde gemeente trouwen.

Uw punt, derhalve?

Missgien
Zie maar...
2007-02-18 21:23:01 UTC
Post by Zie maar...
[...]
Mijn punt is dat ik blij ben dat in Nederland maar weinig van die
achterlijke Christelijke Gereformeerde heikneuters een dergelijke
gedachtengoed uitdragen. Maar goed, elke samenleving kent zijn extremen.
Maar dat moet je wel binnen de perken houden en daarom is het van belang dat
we niet meer van dergelijk extreem en ook nog veel agressiever gedachten
goed in de vorm van islam in Nederland importeren.

Ik denk dat ik wel een punt heb.......
Missgien
Bart Dinnissen
2007-02-18 23:01:20 UTC
Post by Zie maar...
Post by Zie maar...
[...]
En dat punt is, dat alle Christelijk Gereformeerde heikneuters een
loyaliteitsprobleem hebben. Ik snap het helemaal ;-)
--
Bart

Give a man a fish and you feed him for today.
Teach a man to create an articifial fish shortage, and he eats *steak*.
Zie maar...
2007-02-19 10:19:23 UTC
Post by Bart Dinnissen
Post by Zie maar...
Post by Zie maar...
[...]
Blij dat te lezen. Ze stellen god natuurlijk altijd boven de wet,
democratie, staat der Nederlanden enz. SGP, Christen Unie en en voor een
deel ook wel het CDA zouden zich niet met politiek en lands/provincie en
gemeentebestuur moeten bezighouden. Voor islamieten geldt dat al helemaal.
Die lopen nog eens 600 jaar achter op de SGP en dan weet je het wel.
Jeroen Lansink
2007-02-19 15:51:54 UTC
"Bart Dinnissen"
Post by Bart Dinnissen
Post by Zie maar...
Post by Zie maar...
[...]
Inmiddels moet het toch duidelijk zijn dat dit helemaal niets met het
Nederlanderschap of met het bezit van twee paspoorten te maken heeft, zoals
de header van deze draad suggereert.

Punt is dat jij eigenlijk gewoon de vrijheid van godsdienst wilt beperken.
De geschiedenis leert ons dat dat juist averechts werkt. Als je een religie
wilt laten groeien moet je gelovigen onderdrukken, vervolgen of beperken in
hun vrijheid.
Groet, Jeroen.
Martin Koolhoven
2007-02-19 02:08:04 UTC
Post by Zie maar...
Op de vraag van een journalist of het klopt dat Aboutaleb's dochters alleen
met moslims mogen trouwen, antwoordde Aboutaleb bevestigend. 'Een
geloofskwestie,' aldus de minzaam glimlachende kersverse staatssecretaris.
Ik heb hem heel iets anders horen (lezen) zeggen.
--
gr,
Martin Koolhoven
http://tinyurl.com/yqj28g
corp
2007-02-19 11:06:14 UTC
Post by Zie maar...
[...]
Gun een mens een kans, hij heeft er al heel wat meer voor gedaan dan de
meeste nederlanders kunnen.
Of is er een angst dat hij slaagt
Zie maar...
2007-02-19 11:36:16 UTC
Post by corp
Post by Zie maar...
[...]
Abdul Khan slaagde ook. Het is maar vanuit welke kant je dat bekijkt ;-)