Assange vrij maar het kost ons wel wat.
Sam Kafka
2024-06-27 14:58:14 UTC
Mijn vader maakte ooit een litho over de massapsychologie in NL waarmee
hij zich naar verluid de woede vna het woekerregime 'bij gratie Gods'
op de hals haalde... :-)
Woede als reactie op dat fröbelwerkje kan ik me maar moeilijk voor-
stellen. Ik denk dat ik eerder de Witte JassenBrigade hebben inge-
schakeld en jouw vader naar een rustgevende omgeving en in de goede
handen van zorgzaam personeel hebben laten overbrengen.

Even bijkomen van die angstvisioenen waarin bomen spontaan uit je
bed komen groeien!
Sam Kafka
KPGH
2024-06-28 10:16:27 UTC
Mijn vader maakte ooit een litho over de massapsychologie in NL
waarmee hij zich naar verluid de woede vna het woekerregime 'bij
gratie Gods' op de hals haalde... :-)
https://image.invaluable.com/housePhotos/bubbkuyper/14/615314/H3721-L13
0117505.jpg
[...]
Jij begrijpt duidelijk niets. Nadat hem was verteld dat zijn positie in
Gods koninkrijk die van arbeider was ('behanger' of 'stoffeerder' om
precies te zijn), en hem door een politieagent tevergeefs was verboden
bibliotheken te bezoeken omdat het voor een arbeider ongepast was zich
te informeren, trachtten de uitverkorenen hem aan te zetten zich te
discrediteren door pornografie ge gaan produceren. Toen ook dat niet
naar wens ging, werd ie (in de beste machiavellistische traditie tijdens
de economische crisis)in een prestigieus pand ondergebracht met als
kennelijk doel hem te isoleren van de klasse waaraan hij appelleerde, en
kreeg een subsidie zodat ie zo veel mogelijk bezitsloos en afhankelijk
bleef van het regime bij gratie Gods. Daarnaast werd hem naar zeggen
(uiteraard) discreet uitgelegd dat ie zich beter niet kon bezighouden
met narratieven die konden worden uitgelegd als het aanmoedigen van
'terrorisme'. :-)
Even bijkomen van die angstvisioenen waarin bomen spontaan uit je
bed komen groeien!
Ging niet over 'angstvisioenen', maar over propaganda waarmee een
berooide bevolking onder een parasitair regime de fictie wordt
opgedrongen dat (onder oligarchie) iedereen een realistische kans heeft
op (opwaartse) sociaaleconomische mobiliteit door 'hard werken' e.d. in
de context van het systeem.

Na WW2 werd in deze context kennelijk vooral 'opleiding' een mantra om
van oligarchische sociaaleconomische verhoudingen af te leiden. Dit
alhoewel kennelijk vrijwel overal de sociaaleconomische status van
ouders, en niet educatie van individuen ongeacht hun
faxmieachtergronden, de dominante voorspellende factor zijn voor
toekomstige sociaaleconomische status.