Rusland doodt soms dagelijks 2.000 soldaten van Ukraine!
Sam Kafka
2024-08-04 16:45:49 UTC
Zitten die allemaal op dezelfde afdeling?
Eerder tussen dezelfde oren.

Nee hoor, was een maar grapje (Zeikwijf opgelet!). Ik denk eigenlijk dat
Bert er in principe in eerste instantie helemaal in z'n eentje is
uitgekomen en zich na zijn geboorte heeft opgedeeld in 6 verschillende
Berten, die voor de overzichtelijkheid allemaal anders zijn genoemd. Je
had Bert, Bart, Bob, Bram, Bas en dan nog Bert II, want na Bas was de
fantasie van vader en moeder RvB helaas uitgeput, dus begonnen ze maar
van voren af aan.

Later zijn daar nog de jongere broers Bart II, Bob II, Bram II, Bas II
en Bert III en Bart III bijgekomen en toen vonden ze het eindelijk
genoeg in het gezin RvB.
Ik hoopte dat ik ergens gelegerd zou worden waar ik fossielen,
archeologische voorwerpen enzovoort kon gaan zoeken (maar het ging niet
door)!
Ik hoopte dat ik bewaker zou worden van de whisky opslagplaats maar dat
ging niet door zodat ik maar deserteerde met terugwerkende kr8.
Ik hoopte dat ik in een tank mocht rijden over de Veluwe en met
oefengranaten schieten, maar helaas is het daar nooit van gekomen.

Een vriend van mij is een tijd later naar de omgeving van Verdun geweest
en die heeft daar onder meer legervoorwerpen uit de 1e Wereldoorlog
opgegraven, maar dat mocht later niet meer wegens explosiegevaar door
onontplofte bommen & granaten. Voor dat verbod was er namelijk elk jaar
wel minstens een boer de pineut, omdat die bij het ploegen of eggen op
zo'n bom stiet.
Het dichtst in de buurt bij geologische en archeologische activiteiten
die/wat/dat je als dienstplichtige in het leger kwam was latrines graven
in het vrije veld.
Weinig kans dat je daarbij op artefacten of fossielen stuit.
Soms infiltreren bigfeet het leger en die kunnen heeel oud worden zodat
er soms fossielen in hun maag zitten van lang geleden die dan
uitgekleinstekamertje worden in de latrine en dan
archeologisch-wetenschapfelijk daar gesteld door een daartoe
opgelijdende wetenschapssoldaat zoals onze ANWB Bert.
En op de Veluwe maakte je natuurlijk altijd kans op een Padvinder die
bij een spelletje loopgraven graven of soortgelijke Padvindersactiviteit
was omgekomen en door de andere Padvinders vergeten mee terug te nemen
naar het basiskamp, maar dat is allemaal vanaf de 20e eeuw en dat kun je
moeilijk als archeologie beschouwen, behalve misschien als de Padvinder
dateert van vóór 1924, want dan mag je hem antiek noemen.
Sam Kafka
Kees van den Doel
2024-08-04 17:35:14 UTC
Post by Sam Kafka
[...]
Ik d8 dat er 7 (zeuven) dimensies in Erra van de Engelen NT waren, er
moet er dus 11n Bertloze zijn. Maar dat breekt de 7 voudige symmetrie
dus moet er een 2de Higgs bozon zijn.

Misschien is die Barron of Edmuns dat?
Post by Sam Kafka
Ik hoopte dat ik in een tank mocht rijden over de Veluwe en met
oefengranaten schieten, maar helaas is het daar nooit van gekomen.
Een vriend van een vriend van mij had een dozijn of meer tanks op zijn
boerderij, waar hij regelmatig in reed. Schieten met het kanon mog hij
niet van de pliesie. Hij had ook een kerk met een mooi pijp orgel op
zijn boerderij waar ik regelmatig op speelde om in de pauze die tanks te
bekijken. Hij had ook een soort motorfiets met aanhang met rupsbanden
uit de 2e Wereld Oorlog (toen Poland Duitsland binnenviel).
Post by Sam Kafka
[...]
Als kind vindde ik ooit mooie grote kogelhulzen op het strand bij Egmond
aan Zee (zo genaamd naar het bijbehoren water, ik leg het maar even uit
want er lezen hier ook Limburgers mee).
Post by Sam Kafka
[...]
Ik d8 dat men in Afrika fossiele Padvinders restanten met in de maag een
fossiel van het Padvinders Handboek had gevonden. Waar dat onzerzoek
gepubliceerd was ben ik een beetje vergeten. Of het Vrolijk Weekblad
Donald Duck, of een Kuifje boek (11n van de "eyes only" verhalen die 8er
slot en grendel in de Miskatonic Bibliotheek worden bewaard).