Wethouder weigert samenwerking kabinet om PVV: ?Faber hoeft me niet te bellen, ik neem niet op?
Sam Kafka
2024-06-26 08:34:05 UTC
btw mocht je weer ff je instelling verlaten...
Niet erg aardig van jou dat je dat zegt. Zal ik dan ook maar weer over
verpleeghuizen voor dementerenden en poepluiers beginnen?

Maar nee, mijn tijdelijke afwezigheid heeft niks met instellingen te
maken, maar alles met allerlei leuke & interessante bezigheden buiten
(letterlijk & figuurlijk) nieuwsgroepje potsen.

Naar beurzen geweest, natuuronderzoek gedaan, met m'n drone gevlogen,
mooie foto's gemaakt enz. Het is hartje zomer, dus ik ga niet de hele
dag binnen zitten kniezen en mopperen over futiele zaken als politiek
en religie.

Ik kan het je echt aanraden! Lekker eropuit, genieten van het mooie
weer. Moet jij ook doen, of mag jij de afdeling niet verlaten, danwel
alleen naar buiten van het verplegend personeel?
Sam Kafka
Manok62
2024-06-26 08:52:05 UTC
Post by Sam Kafka
[...]
Post eens een mooie foto...!?
btw ik ga d'r geregeld op uit met de fiets.
--
Sgtmarnszm Royal Dutch Marines
Ned Nieuw Guinea 030162-301062
www.mariniersnieuwguinea61-62.nl
Sam Kafka
2024-06-26 12:38:34 UTC
Post by Manok62
Post eens een mooie foto...!?
OK. Zowel leuk als leerzaam, de nu volgende foto. Vorige week ontdekte
ik namelijk een grappig natuurverschijnsel in de Noordhollandse duinen.
Wat is namelijk het geval?

De duinen tussen Callantsoog en Den Helder zijn voor het grootste deel
heel smal. Gemiddeld zo'n 350 meter, schat ik. En op de typische open-
duin begroeiing (zoals Helm e.d.) na zijn die duinen vrijwel kaal. De
wind kan er dus ongehinderd overheen blazen. Wat toch gevolg heeft dat
de struiken en bomen die aan de landkant groeien heel typisch gevormd
zijn.

Bovenaan de top van het binnenste duin is alles nog heel laag, maar
lager op de helling wordt de vegetatie steeds hoger, met het effect dat
op mijn foto (uit het voorraam van mijn Toyota hybride genomen) heel
goed te zien is.

Duinstruiken die scheef groeien als gevolg van de landinwaarts blazende
wind kende ik al, maar dit is toch wel op een wat grotere schaal.

Binnenkort toch maar eens wat nader bestuderen!

https://drive.google.com/file/d/1LJiP2YyT0JDOPTbVXrEpbGm4pGBLRnG1/view?usp=sharing
Post by Manok62
btw ik ga d'r geregeld op uit met de fiets.
Heel goed van jou! mag ik vragen hoeveel wielen er aan die fiets zitten?
Sam Kafka
Kees van den Doel
2024-06-26 13:57:05 UTC
Post by Sam Kafka
Post by Manok62
Post eens een mooie foto...!?
[...]
Een mooie foto. Ik zie daar landbouw machines en waar tractors zijn,
zijn boeren. Lage kleiige beesten die stinken naar stront en raar praten
als een soort gereconstrueerde Boer Koekoek. Heb je er 11n kunnen
observeren in zijn natuurlijke habitat?.
Post by Sam Kafka
Heel goed van jou! mag ik vragen hoeveel wielen er aan die fiets zitten?
Een fiets heeft drie wielen. 1 voor de aan drijving, 11n voor het
sturen, en natuurlijk een reservewiel voor Pech Onderweg..
R. Phillips
2024-07-04 06:53:25 UTC
Jullie doen een beetje raar over boeren en zo. Ik doe mee aan een
collectief die een boer in dienst heeft. Het is zo groot aan het
worden dat er een tweede collectief eraan komt. Allemaal om
ecologisch verantwoord eten op tafel te krijgen en wat er
overblijft gaat naar de biowinkels waar onze boer van betaald
wordt. Het is wel vereist dat je je aandeel koopt in de vorm
van land en deelneemt aan de werkzaamheden. Onze boer is blij
met ons omdat administratie voor hem wordt gedaan en subsidies
voor het collectief worden aangevraagd.
Leuk dat je een leuke boer bezit, maar voor mij hoeft dat niet zo. Je
moet hem telkens uitlaten en hij moet bijna overal aan de lijn en als
hij ziek wordt kan dat ook heel duur worden. Je kunt natuurlijk gewoon
de natuur zijn (boeren)gang laten gaan maar ja je raakt gehecht aan zoon
boertje alsof het een gewoon mens zou zijn als iemand begrijpt wat ik
beDoel.
Nee hoor. Werknemers worden met alle egards behandeld. En als hij
ziek zou worden is het de bedoeling dat er een manager komt die
zijn werk overneemt net als bij bijna alle andere boeren. En het
is allemaal nog verzekerd ook.
Kees van den Doel
2024-07-04 17:02:13 UTC
Post by R. Phillips
[...]
Maar in de winter moet hij op stal en dat kost geld. Onderhoud is ook
niet mis: elke dag voeren en 1X per maand baden.
R. Phillips
2024-07-16 13:27:14 UTC
Post by Kees van den Doel
Post by R. Phillips
[...]
In de winter? Houdt de opslag bij en verkoopt hij wat er over
is van onze oogst. En hij onderhoudt de eigen machines en die
van de machinering.
Kees van den Doel
2024-07-16 18:09:40 UTC
Post by R. Phillips
Post by Kees van den Doel
Post by R. Phillips
[...]
Jij kunt de conversatie niet volgen dat merk ik wel. Ben jij soms van
boeren afkomst of erger?
R. Phillips
2024-07-17 06:55:10 UTC
Post by Kees van den Doel
Post by R. Phillips
Post by Kees van den Doel
Post by R. Phillips
[...]
Olieboeren komaf. Anders kon deze niet geleverd worden.

9 kilometer hoog op benzine motoren is nog steeds problematisch.
R. Phillips
2024-06-26 10:12:32 UTC
Post by Sam Kafka
[...]
Hij komt zijn depressies hier botvieren. Maar Manok is geen Sammy.