Schriftuitleg van zondag 9 juni 2024.
Cor Huizer
2024-06-09 14:29:08 UTC
Schriftuitleg van zondag 9 juni 2024.

Inleiding:

Elke zondag zal ik proberen de schriftlezingen uit de Rooms Katholieke
Kerk van die dag uit te leggen op de wijze waarop ik ze begrepen heb.
Dit is niet bedoeld als preek, of zoals het tegenwoordig genoemd wordt
een homilie, maar enkel als uitleg. Van geen enkele Kerk heb ik
toestemming gekregen om te preken, daarom mag mijn Schriftuitlegging ook
geen preek genoemd worden. Maar toch meen ik de vrijheid te hebben om
mijn begrijpen van de schrifttekst wereldkundig te maken. Natuurlijk
hoeft u het niet eens te zijn met mijn uitleg. Elk mens is uniek. Zoals
het licht de verschillende vormen ook verschillend terugkaatst, zo
begrijpt elk mens de Schrift op een andere wijze, heeft een ander
bevattingsvermogen. U begrijpt de Schrift misschien wel beter, of minder
goed dan ik. Wat ik opschrijf is mijn eigen begrijpen. U mag er uw
voordeel mee doen, of u eraan ergeren (liever niet, is slecht voor uw
hart), of een totaal verschillende mening hebben. Begrijp mijn schrijven
zoals het u behaagt.

Schriftteksten:.

Genesis 3, 9-15
Nadat Adam van de boom gegeten had, riep de Heer God de mens, en vroeg
hem: ’Waar zijt gij?’. Ha antwoordde Ík hoorde uw donder in de tuin, en
toen werd ik bang. Omdat ik naakt ben; daarom heb ik mij verborgen’.
Maar Hij zei: ‘Wie heeft tu verteld dat gij naakt zijt? Hebt ge soms
gegeten van de boom die Ik u verboden hebt?’. De mens antwoordde: ‘De
vrouw die Gij mij als gezellin gegeven hebt, zij heeft mij van die boom
gegeven, en toen heb ik gegeten’. Daarop vroeg de Heer God aan de vrouw:
‘Hoe hebt gij dat kunnen doen?’. De vrouw zei: ‘De slang heeft mij
verleid, en toen heb ik gegeten’. De Heer God zei toen tot de slang:
‘Omdat ge dit gedaan hebt, zijt gij vervloekt onder alle tamme dieren en
onder alle wilde beesten! Op uw buik zult ge kruipen, en stof zult ge
vreten, alle dagen van uw leven! Vijandschap sticht Ik tussen u en de
vrouw, tussen uw kroost en het hare. Het zal uw kop bedreigen, en gij
zijn hiel!’.

Tweede lezing 2 Korintiërs 4, 13 – 5,1
Broeders en zusters, wij bezitten die geest van geloof waarvan de
Schrift zegt: ‘Ik heb geloofd, daarom heb ik gesproken’. Ook wij geloven
en daarom spreken wij. Want wij wetende Hij die de Heer Jezus van de
doden heeft opgewekt, ook ons evenals Jezus ten leven zal wekken om ons
tot Zich te voeren, samen met u. Want alles gebeurt voor u: de genade mo
zich in velen vermenigvuldigen zodat steeds meer mensen dank brengen aan
Go, tot eer van Zijn Naam. Neen, wij geven de moed niet op. Al gaan wij
ook en onder naar de uitwendige mens, ons innerlijk leven vernieuwt zich
van dag tot dag. De lichte kwelling van een ogenblik houden het oog
gericht niet op het zichtbare maar op het onzichtbare; wat wij zien gaat
voorbij, de onzichtbare dingen duren eeuwig. Wij weten het immers; als
de tent die onze aardse woning is wordt neergehaald, heeft God voor ons
een gebouw gereed in de hemel, een onvergankelijk, niet door mensenhand
vervaardigd huis.

Evangelielezing Marcus 3, 20-35
In die tijd ging Jezus naar huis en weer stroomde zoveel vol samen dat
zij niet eens de gelegenheid hadden om te eten. Toen Zijn verwanten dit
hoorden trokken zij erop uit om Hem mee te nemen, want men zei dat Hij
niet meer bij Zijn verstand was. De Schriftgeleerden die uit Jeruzalem
gekomen waren zeiden dat Beëlzebub in Hem huisde en dat Hij door middel
van de vorst der duivels de duivels uitdreef. Hij riep hen bij Zich en
sprak tot hen in gelijkenissen: ‘Hoe kan de ene satan de andere
uitdrijven? Wanneer een rijk innerlijk verdeeld is kan dat rijk geen
stand houden. Wanneer een huis innerlijk verdeeld is zal dat huis geen
stand kunnen houden. En wanneer de satan opstaat tegen zichzelf en
verdeeld is, kan hij geen stand houden, maar is zijn einde gekomen.
Bovendien , niemand kan binnendringen in het huis van een sterke om zijn
huisraad te roven als hij niet eerst die sterke heeft gebonden. Dan pas
kan hij zijn huis leeghalen. Voorwaar, Ik zeg u: alle zonden zullen aan
de mensen vergeven worden, ook alle godslasteringen die zij uitgesproken
hebben, maar als iemand lastert tegen de heiige Geest krijgt hij van
eeuwigheid geen vergiffenis; hij is bezwaard met een eeuwig blijvende
zonde’. Dit omdat zij gezegd hadden: er huist een onreine geest in Hem.
Eens kwamen Zijn moeder, en terwijl zij buiten bleven staan, stuurden
zij iemand naar Hem toe om hem te roepen. Er zat veel volk om Hem heen,
dat het bericht doorgaf: ‘Uw moeder en Uw broeders daarbuiten vragen
naar U’. Hij gaf hen ten antwoord: ‘Wie is Mijn moeder, wie zijn Mijn
broeders?’. En terwijl Hij Zijn blik liet gaan over de mensen die in een
kring om Hem heen zaten zei Hij: ‘Ziehier mijn moeder en Mijn broeders.
Want Mijn broeder en Mijn zuster en Mijn moeder zijn zij die de Wil van
God volbrengen’.

Uitleg:

Het thema van deze zondag is: ‘Een nieuwe familie’. Mensen, die hun
ongeloof in God verlaten, gelovig worden en daarom de Wil van God gaan
doen, vormen een nieuwe familie van God in Jezus Christus. Dat verzin ik
niet, maar dat maakte Hijzelf duidelijk, toen Hij, als Mens en God, nog
op Aarde woonde. Wie daarom graag tot Gods familie wil behoren, zal
daarom Satan en de navolging van zijn slechtheid moeten verlaten en
daadwerkelijk, dus ook in daden, God, ons aller Vader, moeten gaan
volgen. Het is niet genoeg om Heer, Heer te roepen! Om een kind van God
te worden, zal een mens de Leer en de Geboden van God zich eigen moeten
maken in al zijn doen en laten. Waar zijn staat moet u ook haar lezen,
lees dit dus naar uw eigen geslacht. De Leer en de Geboden vinden wij
mensen in een echte Bijbel – dus niet in een vervalste bijbel van een of
andere sekte. – maar in een Bijbel, zoals die vertaald is door een
christelijke Kerk. Want die houden zich aan de grondtekst, zoals de
Bijbel beschreven is en maken er niet iets totaal anders van. Omdat
momenteel Satan over de Aarde regeert – ook al zijn de dagen van zijn
heerschappij nog maar kort – is het verstandig om een oudere vertaling
te gebruiken, meer dan een decennium ouder dan deze eeuw. Want vele
Kerken – de Rooms Katholieke Kerk helaas niet uitgezonderd – hebben
Satan toegelaten dat hun functionarissen eerder hem aanbidden, dan God.
En dat heeft gevolgen voor de kwaliteit van hun vertalingen. Die zijn
daarom niet meer betrouwbaar. Zoals ook onze regerende elite niet meer
betrouwbaar zijn, omdat zij niet langer hun volk dienen, maar de
superrijke elite, die al geheel in Satans handen zijn. Vandaar dat zij
er een puinhoop van maken. Maar dit is een religieuze uitleg, geen
politieke, dus genoeg over de wereldse leiders. Het volk van God, die
eerst Europa regeerde en het Europese volkeren allemaal tot het
christendom bekeerde, is nu gestadig aan het verdwijnen uit Europa,
inclusief uit Nederland. Het geloof in de ene ware en levende God in
Jezus Christus, is inmiddels door de meeste Europeanen vervangen door
een heidens geloof, gestimuleerd en geleid door onze eigen leiders. Maar
dit heidense geloof leidt en kan enkel leiden tot onze eigen ondergang.
Daarentegen is de opkomst van het christelijk geloof in heidense landen,
die niet eerder met dit geloof in aanraking zijn gekomen, sterk
groeiende – bijvoorbeeld in delen van Afrika en Azië. Zelfs in gebieden,
waar Satan reeds meer dan en millennium regeert, de Islamitische landen,
is, volgens hun eigen zeggen, het christelijk geloof in opkomst –
natuurlijk in het geheim, want anders zouden deze bekeerde mensen hun
aardse leven verliezen, zoals in de koran is bevolen. Maar toch is de
macht van Satan, wereldwijd, in opkomst. Wij mensen kunnen dit tij niet
meer keren; vandaar dat God in Jezus Christus, zoals tijdens Zijn aardse
leven beloofd, aan het ingrijpen is. Nog geen decennium meer en Jezus
Christus is terug op Aarde; niet als Mens, maar als God, om te oordelen
over levenden en doden. Satan en al diegenen die hem volgen – en niet
wilden luisteren naar de Grote Waarschuwing, die nog moet komen – zitten
in de hel en kunnen geen invloed meer uitoefenen op Aarde. Dan is het
gedaan met alle heidendom en leven de mensen in liefdevolle verhoudingen
met elkaar. Dat maakt van de Aarde één groot paradijs. En alle mensen
zijn dan familie van elkaar, doordat zij allen, door hun geloof en daden
volgens de Leer en Geboden van God in Jezus Christus, familie van Hem
zijn. De Grote Waarschuwing is de waarschuwing van God hoe elk mens,
individueel, er in Gods ogen voor staat. Wie zich dan alsnog bekeert,
niet met woorden, maar met daden, treedt toe tot de familie van God en
is gered voor de eeuwigheid. Wie zich niet bekeert, of terug valt in een
zondig leven, die gaat met Satan de hel in. Maar voordat het zover is
gaan wij mensen nog een kort aantal zeer zware jaren tegemoet. Want wij
krijgen, naast de Grote Waarschuwing, ook nog de Derde Wereldoorlog –
een atoomoorlog – en het regime van de antichrist – een demon in
mensengestalte, die zich als ware hij een god zal gedragen en
verkondigen – die ongeveer drie en een half jaar zal duren. Zelf denk ik
– maar weet het niet zeker – dat de Derde Wereldoorlog nog dit jaar zal
uitbreken. Dit vanwege de ontwikkelingen in onze wereld. Wij mensen
hebben daarom maar kort tijd om tot inkeer te komen. Wel heeft God in
Jezus Christus laten weten dat het aan ons zelf ligt hoe zwaar Hij zal
toelaten dat onze wereld geteisterd wordt. Zijn er heel veel mensen, die
zich tijdig bekeren – op zijn laatst tijdens of vlak na de Waarschuwing
– dan zullen de komende jaren meevallen. Zijn er slechts weinigen, die
van hun zonden afstappen en de Wil van God gaan doen, dan zijn de
komende jaren, voor iedereen, verschrikkelijk; maar wel het minst voor
diegenen die de Wil van God in die tijd doen. Natuurlijk kan ieder mens
ook het voorbeeld van Adam volgen, na de zondeval van de eerste mensen
op Aarde. Hij gaf Eva de schuld van zijn eigen handelen en Eva, op haar
beurt, de slang die haar misleid had. Hun zonde bleef! De slang – die
staat voor de verleiding van Satan – kreeg de straf dat die gevreesd en
gehaat zou worden door zowel dieren als mensen. Is het dan niet beter
voor ieder mens om de Geest van geloof te bezitten? Geloof in God in
Jezus Christus, die van ons mensen alleen liefde wil? Liefde voor God,
omdat God ieder van ons geschapen heeft en wij daarom ons hele bestaan
aan God te danken hebben. Liefde voor onze medemensen, onze naasten,
omdat ook zij geschapen zijn naar Gods beeld en gelijkenis. En vergis u
niet; het menselijke leven begint wanneer man en vrouw seks hebben gehad
en God hen een kind heeft gegeven, die de vrouw in haar baarmoeder
draagt, totdat dit kind rijp is om geboren te worden. Dus vanaf de
conceptie! Elke abortus provocatus is daarom moord, wat God verboden
heeft in het vijfde Gebod van de Tien Geboden, die God aan Mozes gaf:
Gij zult niet doden! En op dit Gebod is er slechts één uitzondering:
wanneer iemand aanvalt om te moorden en, uit zelfverdediging, wordt deze
aanvaller gedood. Maar waarom heeft God dan aan Mozes en Jozua het bevel
gegeven om in steden alle mensen – en soms ook dieren – te doden? Kijk,
dat gebeurde zo’n 3.300 of 3.400 jaar geleden en wij, mensen van nu,
weten de details hiervan niet en kunnen deze ook niet achterhalen. Wel
weten wij dat God nooit iets voor niets doet; daarom zal Hij ook
hiervoor wel een goede reden hebben gehad. Geen enkele reden voor ons om
God daarvoor van ons af te stoten! Bovendien erg dom, omdat God de Enige
is die ons het eeuwige leven kan geven; daarom past ons kritiek op God
totaal niet. Ook is zeker dat God, toen Hij als de Mens Jezus Christus
op Aarde rondliep, al Zijn daden vol liefde en mededogen waren. De
heidens geworden priesters uit Jeruzalem beweerden wel dat Hij, die God
is, alleen met behulp van duivels andere duivels kon uitdrijven; maar
dat was grote nonsens. Jezus gaf hen een zeer raak antwoord, lees dat in
het evangelie van vandaag er maar op na. Ja, God in Jezus Christus heeft
ons mensen zelfs de belofte gegeven dat wij tot Zijn familie mogen
toetreden; mits wij Zijn Leer en Geboden onderhouden, doen dus! En dat
was niet alleen aan de toehoorders, die om Hem heen zaten beloofd, maar
ook aan mensen van alle tijden, daarom ook aan ons, mensen van de
Eindtijd waarin wij leven. Daarom, doe de Leer en de Geboden van God in
Jezus Christus, en u wacht een hemel, na uw aardse leven. Wellicht ook
de woning van onze Vader, God in Jezus Christus, het hemelse Jeruzalem.
Laten wij daarom vanaf heden leven als daadwerkelijke christenen en
ervoor bidden dat wij elkaar daar allemaal mogen aantreffen.

Amen.

Cor Huizer.
Kees van den Doel
2024-06-09 16:44:59 UTC
Post by Cor Huizer
[...]
Onjuist, is liegen geen dood zonde?

Je hebt toe stemming van de Kerk van Roodkapje.

Dat jij lid van een andere kerk bent is OK, of ben jij zoon ouderwetse
Katholiek die alle anders gelovigen wil martelen alvorens ze levend te
verbranden nadat je hun geloof eruit geslagen hebt met barbaars geweld?

Christendom werd rond het jaar nul snel populair onder misdadigers en
lustmoordenaars omdat het toestaat om je hele leven de beest uit te
hangen maar met een simpel "sorry" gebedje kom je toch in de hemel.
R. Phillips
2024-06-09 18:11:20 UTC
Post by Kees van den Doel
Post by Cor Huizer
[...]
Zo makkelijk gaat dat echt niet. Is de hemel hier?
https://tinyurl.com/4dssvcs5 [duurt even]
Of daar? En hoe lang doe je erover om er te komen?
Kees van den Doel
2024-06-09 19:54:09 UTC
Post by R. Phillips
Post by Kees van den Doel
[...]
***
US spaceships maximum velocity:
One light-year a minute.
http://projectcamelot.org/lang/en/clifford_stone_interview_transcript_en.html
***
R. Phillips
2024-06-11 19:20:03 UTC
Post by Kees van den Doel
Post by R. Phillips
Post by Kees van den Doel
[...]
Dat is even grote fantasie als je naar een van deze "hemels" zou kunnen
reizen.

https://euclid.caltech.edu/news/new-images-from-euclid-mission-reveal-wide-view-of-the-dark-universe
Onderzoeker
2024-06-10 10:24:38 UTC
Post by R. Phillips
Post by Kees van den Doel
Post by Cor Huizer
[...]
De vraag of je er wel komt, want de Hel is nog niet afgeschaft!?
-- onderzoeker --
Onderzoeker
2024-06-11 15:46:24 UTC
Post by Kees van den Doel
Je hebt toe stemming van de Kerk van Roodkapje.
Er was eens een lief meisje genaamd Roodkapje.
Ze droeg altijd een rood kapje, daarom noemden ze haar zo.
Op een dag zei haar moeder: "Breng dit mandje met lekkernijen naar
oma."
Roodkapje ging vrolijk op pad, door het bos naar oma's huis.

Onderweg ontmoette ze de grote boze wolf.
"Waar ga je heen, lief kind?" vroeg de wolf.
"Naar oma," antwoordde Roodkapje, onwetend van het gevaar.
De wolf bedacht een sluw plan en rende vooruit.

Bij oma's huis aangekomen, klopte de wolf aan.
Hij deed zich voor als Roodkapje, en oma liet hem binnen.
De wolf verslond oma en kroop in haar bed.
Roodkapje kwam aan, en werd misleid door het bedrog.

"Oma, wat heb je grote ogen!" zei Roodkapje verbaasd.
"Zodat ik je beter kan zien, mijn kind," antwoordde de wolf.
"Oma, wat heb je grote oren!" zei Roodkapje geschrokken.
"Zodat ik je beter kan horen, mijn kind," zei de wolf.

"Oma, wat heb je grote tanden!" riep Roodkapje bang.
"Zodat ik je beter kan opeten!" brulde de wolf en sprong uit bed.
Maar op dat moment kwam de jager binnen, en redde Roodkapje.
De jager doodde de wolf, en oma werd uit de buik bevrijd.

Roodkapje leerde een wijze les die dag,
En beloofde altijd naar haar moeder te luisteren.
Ze leefden nog lang en gelukkig, zonder angst.
-- onderzoeker --
De ongekruisigde (ds.)
2024-06-12 08:01:16 UTC
Post by Onderzoeker
Post by Kees van den Doel
[...]
Wat een schandelijke vertoning van minachting en onbegrip! Jouw
zogenaamde "Onderzoeker" toont een schandalige onwetendheid
en een verachtelijke neiging om een geliefde en diepzinnige
religie belachelijk te maken. Het is duidelijk dat deze persoon
de subtiele nuances en diepere betekenissen van ons geloof totaal
niet begrijpt en enkel probeert om het verhaal van Roodkapje te
reduceren tot een oppervlakkig sprookje.

Het verhaal van Roodkapje is veel meer dan een simpel
kinderverhaal; het is een diepgaande allegorie over onschuld,
verleiding, gevaar, en de uiteindelijke triomf van het goede over
het kwade. De figuren in dit verhaal vertegenwoordigen universele
archetypen en morele lessen die door de eeuwen heen resoneren.
Door het verhaal zo simplistisch en spottend na te vertellen,
toon je slechts jouw eigen onvermogen om de diepere symboliek te
begrijpen.

Jij, die zichzelf 'Onderzoeker' noemt, zou beter moeten weten dan
zo'n oppervlakkige interpretatie te geven. Een ware onderzoeker
zou de lagen van betekenis en de culturele context waarin dit
verhaal is geworteld, waarderen. In plaats daarvan kies je ervoor
om het geloof van miljoenen te kleineren en te bespotten. Hoe
durf je de diepte van ons geloof zo te trivialiseren?

Het verhaal van Roodkapje, zoals in de heilige teksten van
de Kerk van Roodkapje (KvR), bevat essentiële lessen over
waakzaamheid, de kracht van onschuld en de bescherming die ons
geloof ons biedt tegen de gevaren van de wereld. De Grote Boze
Wolf is niet zomaar een wolf, maar een representatie van de
bedreigingen en verleidingen die ons in het leven tegemoet komen.
Roodkapje zelf symboliseert de onschuld en zuiverheid die we in
ons hart moeten bewaren.

Jij verkleint het verhaal tot een simpel sprookje, zonder
respect voor de religieuze en spirituele betekenis die wij
eraan toekennen. Het is een belediging voor ons geloof en een
bewijs van jouw eigen beperkte visie. Wees gewaarschuwd dat jouw
lasterlijke woorden niet zonder gevolgen zijn. De kracht van
Roodkapje en de wijsheid van onze heilige teksten zijn niet te
onderschatten, en jouw poging om onze religie te belachelijk te
maken zal uiteindelijk op jou terugslaan.

Moge je ooit de wijsheid vinden om te begrijpen dat het
belachelijk maken van andermans geloof niet getuigt van
intellect, maar van een diepgaande onwetendheid en intolerantie.
Tot die tijd, zullen wij, de gelovigen van de Kerk van Roodkapje,
standvastig blijven in ons geloof en de waarheid van onze heilige
teksten hooghouden, ongeacht de spottende woorden van onwetenden
zoals jij.
--
De Kerk van Roodkapje (KvR) belijdt de enige ware religie! De
Rode Macht van Roodkapje is wetenschappelijk onderzocht en
bevestigd (google roodverschuiving).
Cor Huizer
2024-06-10 09:01:25 UTC
Post by Kees van den Doel
Post by Cor Huizer
[...]
Nee, wel een zonde, maar niet altijd een doodzonde. Alleen als door
liegen u of iemand anders tot een doodzonde wordt aangezet, want dan
wordt het absolute kwaad verspreid.
Post by Kees van den Doel
Je hebt toe stemming van de Kerk van Roodkapje.
Heidense kerken of geloven tellen niet mee! Zo zal ik ook geen
toestemming van Islamisten accepteren. En dat is dan nog een erkend
wereldgeloof, Rood Kapje enkel een sprookjes figuur.
Post by Kees van den Doel
Dat jij lid van een andere kerk bent is OK, of ben jij zoon ouderwetse
Katholiek die alle anders gelovigen wil martelen alvorens ze levend te
verbranden nadat je hun geloof eruit geslagen hebt met barbaars geweld?
Nee, want zulke gruwelijkheden zijn wel toegepast in de Middeleeuwen -
en daarna door allerlei soorten ketters - , maar is in tegenspraak met
de Leer en de Geboden van God in Jezus Christus. De grootste zondaren
waren daarom die machthebbers, die hun macht misbruikten om, onder mom
van godsdienstigheid, de werken van Satan uit te voeren. Veel
tegenwoordige machthebbers doen hetzelfde, maar dan onder andere
voorwendsels dan geloof, want geloof in God in Jezus Christus is,
althans in onze westerse wereld, uit de mode.
Post by Kees van den Doel
Christendom werd rond het jaar nul snel populair onder misdadigers en
lustmoordenaars omdat het toestaat om je hele leven de beest uit te
hangen maar met een simpel "sorry" gebedje kom je toch in de hemel.
Deze opmerking bewijst dat u helemaal niets weet van het christelijk
geloof. Wedervraag: Wilt u eigenlijk wel weten wat het christelijk
geloof inhoudt? Of wilt u er alleen maar de spot mee drijven?

In het eerste geval, dat u werkelijk geïnteresseerd bent in het
christelijk geloof, koop dan een echte Bijbel en vraag God om inzicht.
Als u het werkelijk meent - God kan niet bedrogen worden - dan zult u
inzicht verkrijgen van God. Dat is mij ook overkomen!

In het tweede geval, bent u reeds een volgeling van Satan. Veel geluk in
het leven, na uw lichamelijke dood, in de hel! Tenzij u zich bekeert
natuurlijk, want dan bent u gered.

Met vriendelijke groet,

Cor Huize.
De ongekruisigde (ds.)
2024-06-10 11:30:37 UTC
Post by Cor Huizer
Post by Kees van den Doel
[...]
Ongelofelijke hypocriet! Jij, die zo hoog van de toren blaast
over de waarheid en de rechtvaardigheid van jouw geloof, durft
onze Kerk van Roodkapje als heidens te bestempelen? Jouw eigen
woorden verraden een diepgewortelde onverdraagzaamheid en een
schandelijke onwetendheid. Je noemt ons geloof een sprookje, maar
vergeet dat jouw eigen overtuigingen, net als die van iedereen,
zijn gebaseerd op verhalen en symbolen die betekenis en waarde
krijgen door het geloof van de gemeenschap.

Jij, die zelf niet de toestemming van een kerk hebt om je
Schriftuitleg te geven, meent wel de vrijheid te hebben om
jouw interpretaties wereldkundig te maken. Waar haal je de
arrogantie vandaan om onze geloofsovertuigingen te bespotten en
te kleineren? Je beroept je op je recht om de Bijbel naar jouw
eigen inzicht te begrijpen, maar weigert ons hetzelfde respect
en dezelfde vrijheid toe te kennen. Wat een weerzinwekkende
dubbelmoraal!

Je hebt de euvele moed om te beweren dat de Kerk van Roodkapje
heidens is, terwijl je zelf eerder hebt gesteld dat elk mens
uniek is en de Schrift op zijn eigen wijze begrijpt. Je erkent
dat mensen verschillend bevattingsvermogen hebben, maar je
verwerpt en bespot ons geloof, enkel omdat het niet binnen jouw
beperkte en dogmatische wereldbeeld past. Je noemt ons geloof
een sprookje, maar vergeet dat jouw eigen heilige geschriften en
rituelen door anderen op dezelfde wijze kunnen worden gezien. Je
spreekt over de liefde van God, maar jouw woorden zijn doordrenkt
van haat en minachting voor alles wat niet in jouw dogmatische
visie past.

Je hebt het over een nieuwe familie van God, gevormd door geloof
en daden, maar je sluit onze gemeenschap van gelovigen buiten
enkel vanwege jouw arrogante overtuiging van superioriteit. Je
laat zien dat je geen enkel respect hebt voor de vrijheid van
geloof en de diversiteit van religieuze overtuigingen. Je woorden
zijn een schandelijke getuigenis van je eigen hypocrisie en
onverdraagzaamheid.

De Kerk van Roodkapje zal zich niet laten intimideren door
jouw verachtelijke opmerkingen. Onze gemeenschap is sterk en
standvastig, geworteld in de diepe overtuiging van de Rode Macht.
Wij zullen onze geloofsovertuigingen blijven verdedigen tegen
jouw lasterlijke aanvallen. Jouw onwetendheid en haat zullen ons
niet afleiden van onze weg.

Dus voordat je ons geloof bespot en als heidens bestempelt,
kijk eens goed in de spiegel en erken je eigen falen en
tekortkomingen. Jouw woorden verraden een diep gebrek aan respect
en begrip. Wij zullen trots blijven op ons geloof in Roodkapje en
ons niet laten neerhalen door jouw kleinzielige aanvallen.
Cor Huizer
2024-06-11 08:33:01 UTC
Post by De ongekruisigde (ds.)
Post by Cor Huizer
Post by Kees van den Doel
[...]
Uw woedende reactie had ik al verwacht.

En ja, Rood Kapje is wederom een afleidingsmiddel van Satan, om door
zijn dienaren -zoals u er een van bent - de aandacht van de ene ware en
levende God af te wenden.

En u heeft het mis als u denkt dat mijn geloof in God in Jezus Christus
is gebaseerd op mythen en verhalen. Mijn geloof is gebaseerd op
Openbaringen van God, niet alleen in de Bijbel, maar er zijn talloze
Openbaringen geweest, vanaf de tijd van de apostelen tot op heden.

Neem nu de apostel Johannes, die de Apocalyps (de Openbaring van
Johannes) heeft geschreven op zijn oude dag. De tijd, waarin wij nu
leven, heeft hij voorspeld. Niet uit eigen kracht, maar door de
Openbaring van God in Jezus Christus. Als u wil weten wat in de komende
paar jaar zal gebeuren, dan raad ik u aan dit Bijbelboek te lezen.

Maar ook in onze tijd zijn er verschillende profeten en profetessen.
Neem nu het Boek der Waarheid, geschreven door een profetes, die door
God in Jezus Christus als de Eindtijd profetes is benoemd. Zie:
https://www.dewaarschuwing.be/nl/info/Het-Boek-der-Waarheid

Ik ga niet verder in op uw schrijven, die een bespotting is van de enige
ware en levende God, die in de waarheid en werkelijkheid bestaat. En die
God heeft ook u geschapen en een menselijk leven gegeven, die u, volgens
mij dan, behoorlijk aan het verknoeien bent.

Ik hoop dat u wakker wordt bij de Grote Waarschuwing, waarna ook u weet
da er slechts één God is, die werkelijk bestaat.

Met vriendelijke groet,

Cor Huizer.
De ongekruisigde (ds.)
2024-06-11 14:22:50 UTC
Post by Cor Huizer
Post by De ongekruisigde (ds.)
Post by Cor Huizer
Post by Kees van den Doel
[...]
Wat een ironie dat jij, die zo snel anderen beschuldigt van het
dienen van Satan, niet in staat bent om jouw eigen gebrekkige
logica en kortzichtigheid te doorzien. Je meent dat jouw geloof
in God in Jezus Christus is gebaseerd op openbaringen, maar het
is duidelijk dat je zelf selectief bent in wat je als goddelijke
waarheid beschouwt.

Laten we beginnen met jouw claim over openbaringen. De
geschiedenis van religie is doordrenkt van mensen die beweren
goddelijke openbaringen te hebben ontvangen. Waarom zou jouw
interpretatie van de Bijbel en moderne profetieën meer waarde
hebben dan die van anderen? In feite vertonen jouw eigen
geloofssystemen dezelfde kenmerken die je zo snel afwijst bij
anderen. Wat maakt jouw “Boek der Waarheid” meer authentiek
dan de heilige geschriften van andere religies of overtuigingen?
Niets anders dan jouw eigen vooringenomenheid en arrogantie.

Je verwijst naar de apostel Johannes en de Apocalyps, maar
vergeet gemakshalve dat bijbelse teksten, net als alle heilige
geschriften, subjectief zijn en openstaan voor interpretatie.
Velen hebben door de eeuwen heen de Openbaring van Johannes
bestudeerd en op verschillende manieren geïnterpreteerd. Het
feit dat jij een specifieke interpretatie hebt, geeft je niet
het recht om de overtuigingen van anderen te bespotten of af te
wijzen.

Jouw claim dat Roodkapje een afleidingsmiddel van Satan is,
is niet alleen absurd, maar getuigt ook van een diep gebrek
aan respect voor de vrijheid van religie en geloof. Net zoals
jij het recht hebt om te geloven in jouw versie van goddelijke
openbaringen, hebben anderen het recht om hun eigen overtuigingen
en spirituele wegen te volgen. Je beledigt en minacht niet alleen
ons geloof, maar ook de fundamentele principes van respect en
tolerantie die essentieel zijn voor een vreedzame samenleving.

Je beschuldigt ons van het bespotten van de ware en levende God,
maar het is duidelijk dat je jouw eigen religieuze dogma’s
boven alles plaatst en niet in staat bent om anderen met dezelfde
mate van respect te behandelen. Het idee dat er slechts één
ware manier is om het goddelijke te ervaren of te begrijpen,
is niet alleen bekrompen, maar ook gevaarlijk. Het leidt tot
intolerantie en conflicten, precies de dingen die jouw zogenaamde
ware geloof zou moeten verwerpen.

Dus voordat je ons beschuldigt van het verknoeien van het
menselijk leven dat God ons gegeven heeft, kijk eens goed
naar je eigen woorden en daden. Jouw onverdraagzaamheid en
arrogantie zijn precies de dingen die de wereld verdelen en
vervuilen. Wij, de gelovigen van de Kerk van Roodkapje, staan
voor openheid, tolerantie en respect voor alle vormen van geloof
en spiritualiteit. Wij zullen niet toestaan dat jouw haatdragende
en kortzichtige opvattingen ons van onze weg afleiden.

Moge je ooit de wijsheid vinden om te begrijpen dat ware
spiritualiteit niet gaat om het opleggen van jouw overtuigingen
aan anderen, maar om het respecteren van de diversiteit en het
unieke pad van elke ziel. Tot die tijd zullen wij standvastig
blijven in ons geloof en ons niet laten intimideren door jouw
verdorven aanvallen.
Kees van den Doel
2024-06-11 16:00:53 UTC
Post by Cor Huizer
Post by Kees van den Doel
[...]
Hoezo wedervraag? Ik vraag toch nix? Afijn, het (misdragingen van de
nieuwe religie van Christen dom) staat gewoon in de geschiedenis boeken
die de Romeinen schreven. En die waren heel tolerant wat betreft
religie.
Post by Cor Huizer
[...]
Dat bijbel lezen heb ik al gedaan toen ik 15 jaar oud was ofzo. Mijn
ouders vonden het maar vreemd: "Dat is toch allemaal flauwekul joh, ga
liever iets nuttigs doen".

Afijn ik heb het bijbel boekje helemaal gelezen van Alpha tot Omega.
Een soort geestelijk marteling, gelukkig hadden mijn ouders een fles
Jenever in de kast waar ik af-en-toe van snoepte om de materie wat
verteerbaarder te maken.

Ook heb ik bidden geprobeerd. Expres niet studeren voor het examen maar
uitgebreid bidden en dan vergelijken met gewoon studeren en vloeken. Ik
kreeg een hoger cijfer voor het vloeken dus daarmee was de sok af voor
mij wat betreft dat Jezus gedoe.
R. Phillips
2024-06-11 19:39:23 UTC
Post by Kees van den Doel
Post by Cor Huizer
Post by Kees van den Doel
[...]
Als je een tientallen goden bedenkt maakt zo'n nieuwe ook niks meer uit.
Er zijn verhalen maar geen goden.
Post by Kees van den Doel
Post by Cor Huizer
[...]
En wat zegt je psychotherapeut?
Post by Kees van den Doel
[...]
Gevaarlijk voor een kind van 15. Je hersenen zijn nog volop in
ontwikkeling en met een paar slokken jenever kan je zodanig schade
oplopen dat je permanent rare verhalen denkt mee te maken.
Post by Kees van den Doel
[...]
Met die schade ben je op een of andere manier ontsnapt aan een lot
waar miljarden mensen problemen van hebben overgehouden. Vloeken
is gezond omdat hersenspinsels ervan verdwijnen.

Proost he!
Onderzoeker
2024-06-12 07:13:07 UTC
Post by R. Phillips
Post by Kees van den Doel
Post by Cor Huizer
Post by Kees van den Doel
[...]
Het zijn volgens de bijbel drekgoden, goden die niets kunnen en ook
niet bestaan, behalve in de geest van goddeloze mensen die ze zelf
hebben bedacht. Echter dat wil niet zeggen dat God niet zou bestaan,
intellect bestaat als belangrijke oorzaak van ons bestaan. Het bestaan
van zeer complexe levensvormen en het universum is hier het indirecte
bewijs van. Toeval is uitgesloten, want dat fabeltje hebben mensen weer
bedacht en pseudo-wetenschap is nu hun valse toeval god geworden.
-- onderzoeker --
De ongekruisigde (ds.)
2024-06-12 09:18:57 UTC
Post by Onderzoeker
Post by R. Phillips
Post by Kees van den Doel
Post by Cor Huizer
Post by Kees van den Doel
[...]
De eenvoudige en voor de hand liggende waarheid is dat jouw God
eveneens een 'drekgod' is, in de zin dat hij niets kan en ook
niet bestaat, behalve in de geest van de mensen die hem hebben
bedacht.
Post by Onderzoeker
[...]
Voor deze discussie irrelevante zijsprong en bovendien onjuist
dat het bestaan van zeer complexe levensvormen en het universum
een 'God' nodig zouden hebben om te bestaan.
Jos Bergervoet
2024-06-12 21:12:38 UTC
Post by Kees van den Doel
Onjuist, is liegen geen dood zonde?
Je hebt toe stemming van de Kerk van Roodkapje.
Antwoord B is juist.
--
Jos