Zal Armageddon in Israël beginnen?
Onderzoeker
2024-08-05 07:26:51 UTC
Zal Armageddon in Israël beginnen? Wat zegt de Bijbel?

De Bijbel beschrijft Armageddon niet als een plaatselijk conflict,
maar als een wereldwijde oorlog tussen alle menselijke regeringen en
God.

‘Uitspraken die door demonen zijn geïnspireerd (…) gaan naar de
koningen van de hele bewoonde aarde, om ze te verzamelen voor de oorlog
van de grote dag van God de Almachtige. (…) Ze verzamelden hen op de
plaats die in het Hebreeuws Armageddon wordt genoemd’
(Openbaring 16:14, 16).

https://www.jw.org/nl/bibliotheek/artikelenseries/meer-onderwerpen/zal-armageddon-in-israel-beginnen-bijbel/
-- onderzoeker --
De ongekruisigde (ds.)
2024-08-05 08:17:45 UTC
Post by Onderzoeker
[...]
God bestaat niet want is een verzinsel van de mens dus kan
die nooit deelnemen aan een oorlog in letterlijke zin. In
figuurlijke zin kunnen betrokken partijen natuurlijk wel elk
hun verzonnen goden erbij slepen om in naam van hen hun oorlog
te rechtvaardigen. Dat is een slechte zaak want goden bestaan
niet, waarmee de hele aanleiding voor de oorlog vaak komt te
vervallen. We kunnen derhalve concluderen dat religie — in naam
van God/god/goden — het eigenlijke probleem is. Religie zou
verboden moeten worden. Religie zou uit de historie gewist moeten
worden. Religie maakt meer kapot dan je lief is (*). Ik kots op
religie.
Post by Onderzoeker
[...]
Demonen zijn net als goden een verzinsel van de primitieve mens,
die nog niet beter wist.
Post by Onderzoeker
https://www.RELIGIE-GECENSUREERD
(*) uitgezonderd religieuze kunst, muziek ook, enz. (die
mogen blijven, als ze maar niet serieus worden genomen in hun
religieuze aspecten, of zo)
--
De Kerk van Roodkapje (KvR) belijdt de enige ware religie! De
Rode Macht van Roodkapje is wetenschappelijk onderzocht en
bevestigd (google roodverschuiving).
Kees van den Doel
2024-08-05 14:53:42 UTC
Post by Onderzoeker
Zal Armageddon in Israël beginnen? Wat zegt de Bijbel?
Ik denk dat het in mijn his begint want mijn dak lekt en mijn wasmachine
ging net kapot. Er MOET dus een God zijn en die MOET gaan uitroeien
behalve als je elke dag 30X Oeroeboeroe op je oogleden laat tatoeeren,
dan ben je gered door de Genadige God want daar wordt hij Opgewonen van,
die Stoute Zondvloeder.
Post by Onderzoeker
De Bijbel beschrijft Armageddon niet als een plaatselijk conflict,
maar als een wereldwijde oorlog tussen alle menselijke regeringen en
God.
Instructies voor gebruik van W. C. papier behelzen onder meer "niet voor
interne konsumptie", en wat voor pleerollen geldt, geldt natuurlijk ook
voor die Dode Scheet Rollen.
PauL
2024-08-05 20:26:18 UTC
Post by Onderzoeker
Zal Armageddon in Israël beginnen? Wat zegt de Bijbel?
Er wordt zoveel gezegd.
De zevendagadventisten kunnen er ook wat van:

A further teaching in Seventh-day Adventist theology is that the events of
Armageddon will leave the earth desolate for the duration of the
millennium.[54][full citation needed] They teach that the righteous will be
taken to heaven while the rest of humanity will be destroyed, leaving Satan
with no one to tempt and effectively "bound".[55] The final re-creation of
a "new heaven and a new earth";[56] then follows the millennium.

https://en.wikipedia.org/wiki/Armageddon

Eens je iets verzint, dan moet je blijven verzinnen.
Anders implodeert de kerk.